Martha Marcy May Marlene

Originaltitel: Martha Marcy May Marlene
Regissör:Sean Durkin
Utgivningsår:2011

Om Martha Marcy May Marlene:

Martha är en ung kvinna som försöker återskapa sitt liv efter att ha flytt undan en sekt och dess karismatiske ledare. Hon söker skydd och stöd hos sin syster Lucy och hennes man men rädslan att hennes förflutna ska hinna upp henne hemsöker Martha och gränsen mellan verklighet och minnen blir allt suddigare.

Titel: Winter's Bone
Originaltitel: Mouth to Mouth
Regissör: Alison Murray
År: 2004
Mouth to Mouth

Elizabeth Olsen, Sarah Paulson, Hugh Dancy, John Hawkes, Louisa Krause, Maria Dizzia, Julia Garner, Brady Corbet, Christopher Abbott

Sean Durkin

Drama, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Martha Marcy May Marlene  (1 diskussioner)
Kommentarer om Martha Marcy May Marlene (100 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   4/2 2017
Ett drama med en hopplös titel. Tyvärr så är filmen lika hopplös som titeln. Filmen är som sagt hopplös men inte hopp lös. Det hoppas flitigt fram och tillbaks mellan två närliggande livssituationer för Martha (eller va det Mary May eller Marlene, fan vet). Ett litet plus dock för den hypnotiska obegripligheten.
Duke Igthorn (Anmäl)   4/2 2017
Nja... den krypande thriller-stämningen är OK, men händelseutvecklingen är seg och den leder ingen vart.
Len Widleheyt (Anmäl)   15/4 2015
Långsam, innehållslös, tråkig. Kommer aldrig igång. Har inget egentligt slut. Tar upp flera intressanta frågor men behandlar dem aldrig. Med några få undantag är det samma sinnesstämning genom hela filmen, nämligen frånvaro. Ett enda stort Meh.
cruze (Anmäl)   6/2 2015
Bra skådespel men väldigt segt och innehållslöst, mest bara återblickar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Martha Marcy May Marlene
Se filmen