Martin

Originaltitel: Martin
Regissör:George A Romero
Utgivningsår:1978

Om Martin:

Martin är 17 år gammal och tror att han är en vampyr. Han har inga huggtänder men dricker blod. Är han verkligen en vampyr eller bara en seriemördare?

Titel: Private Parts
År: 1959
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Orfeu negro
Titel: Evil Eye
Originaltitel: La ragazza che sapeva troppo
Regissör: Mario Bava
Regissör: George Cukor
År: 1938
Genre: Komedi, Romantik
En friare i societén

John Amplas, Lincoln Maazel, Christine Forrest, Elyane Nadeau, Tom Savini, Sara Venable, Francine Middleton, Roger Caine, George A Romero, James Roy, J Clifford Forrest Jr

George A Romero

Drama, Skräck

Med i listor: Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Martin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Martin (31 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   2/11 2017
Stark trea/Svag fyra. Framförallt väldigt bra skådespel av John Amplas som gör den här moderna Dracula-varianten riktigt bra. Mycket religiös fanatism också och snygga korsklippningar. Jag gillade den.
Dream (Anmäl)   31/10 2017
Ganska så seg 70- talare, men filmen vinner på att "Martin" inte är en vanlig "vampyr med huggtänder" så då får han ta död på sina offer på andra sätt för att få blod. Sen det sorgliga slutet är inte fy skam heller.
Vasp (Anmäl)   17/4 2014
Då har man äntligen sett denna var överhypad då jag gillar Romero och har varit intresserad av den här filmen för att se vad han kan göra med vampyr temat. Blev inte besviken.
Lilla prinsen (Anmäl)   11/12 2013
Äh, den här petade mest sig själv i näsan, och inte en enda zombie fick man.
haajen (Anmäl)   23/9 2012
En film som framförallt lever på sina idéer. Det är mkt som svajar både vad gäller det tekniska och skådespelarinsatserna, men jag tycker den är intressant och här finns en del riktigt bra scener så en svag fyra får det bli.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Martin