Betyg idag: 1 190 Besökare idag: 4 099

Originaltitel: Mary and Max
Regissör:Adam Elliot
Utgivningsår:2009

Om Mary & Max:

Animerad film om en osannolik vänskap mellan två brevvänner; Mary en ensam åttaårig flicka som bor i en förort till Melbourne, och Max; en fyrtiofyraårig överviktig man i New York.
Se filmen på Headweb

Regissör: Max Mayer
År: 2009
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Adam

Toni Collette (röst), Philip Seymour Hoffman (röst), Barry Humphries (röst), Eric Bana (röst), Bethany Whitmore (röst), Renée Geyer (röst), Ian 'Molly' Meldrum (röst)

Adam Elliot

Drama, Komedi, Animerad

Australien

Recension Mary & Max

- hildurojoar sätter betyg 5 och skriver:
Tårarna finns där och slutet av filmen är som att bli totalt nedmejad av en emotionell ångvält som lämnar dig lycklig och uppfylld av en sagolik blandning av känslor.

Recension av Mary & Max - Läs hela!

Med i listor: Animerad Top 50, Fantastisk Filmfestival 2009
Diskussioner om Mary & Max  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mary & Max (228 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:56 9/10
Trist
ouimadame (Anmäl)   22:49 13/8
Ja, alltså - jag hade rätt så höga förväntningar på denna. Men nää, den får en trea för att det är ett sådant hantverk med stop motion. Men den är rätt så ful alltså. Jobbigt för hjärnan o synen att foka o hänga med i den bruna o svartvita sörjan. Ogillar också puttslusitgheten som hela tiden finns där med flit, o torretsandet med "fula ord". "Trion fr belleville" slår denna m hästlängder, om än rätt så lika.
andmoreagain (Anmäl)   20:44 14/3
Vi i femman-avslutningen var iaf bra.
wasteoftime (Anmäl)   25/6 2016
Det här var en film jag har dragit ut på att se, då jag inte direkt kan påstå att jag blir speciellt intresserad av det visuella intrycket den ger(aldrig varit ett fan av A Nightmare Before Christmas heller för den delen...). Men så ikväll var det slutligen dags att faktiskt se av den här filmen, och jag blev positivt överraskad - inte för att jag inte trodde att den kunde vara bra för ovannämnda stil, men snarare för att den var så mycket mer intressant än vad jag hade kunnat föreställa mig. Vänskapen de bygger upp filmen igenom, och de små detaljerna som visar på att Mary växer och förstår saker och ting på ett annat sätt än vad hon gjorde som barn är fantastiskt t.ex. Det var däremot rätt svårt att faktiskt sätta betyg på den, men det får bli en trea, då den, i alla fall i den senare halvan känns klart bättre än en tvåa, även om jag kan känna att jag är lite väl generös som ger den en trea. Men det här är faktiskt en mycket bra film.
therion82 (Anmäl)   30/4 2016
Bra och välgjord, men spelar över lite för mycket på vissa plan (olycka mm)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mary & Max