Mary och häxans blomma

Originaltitel: Meari to majo no hana
Regissör:Hiromasa Yonebayashi
Utgivningsår:2017

Om Mary och häxans blomma:

En liten flicka vid namn Mary följer efter en svart katt och hittar en kvast. Kvasten visar sig vara en häxas och snart flyger Mary iväg i en värld av fantasi och äventyr.

Yûki Amami (röst), Ryûnosuke Kamiki (röst), Fumiyo Kohinata (röst), Hikari Mitsushima (röst), Hana Sugisaki (röst), Shinobu Ôtake (röst)

Hiromasa Yonebayashi, Riko Sakaguchi

Animerad, Äventyr

Mary and the Witch's Flower

Japan
Diskussioner om Mary och häxans blomma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mary och häxans blomma (8 st)
myslas (Anmäl)   13:48 15/5
Fint äventyr, mer fartfyllt än vad man sett tidigare från Yonebayashi. Inte riktigt lika mycket tyngd i manuset som i många av Ghibli-filmerna men underhållande och bra ändå. Stark trea.
Pari (Anmäl)   13:44 11/4
Stark 3!
Greystalker (Anmäl)   22:43 16/2
Den före detta Ghibli-regissören som gjort När Marnie var där och Lånaren Arrietty gör en film i Ghibli-lvalitet som dessvärre saknar Hayaos fingertoppskänsla. Bra men inte strålande.
zonk (Anmäl)   00:02 27/1
Titt som tätt blir man påmind om filmer från studio Ghiblis storhetstid, och det är inte en jämförelse som är till filmens fördel. Pacingen är oxå helt off. En besvikelse, tyvärr.
Jaganatha (Anmäl)   16/8 2018
Jag satt mest och tänkte på hur mycket det här påminner om Ghibli-filmer såsom Laputa - Slottet i himlen och Spirited Away. Tyvärr är detta inte tillnärmelsevis lika bra. Svagare karaktärer, ingen riktigt engagerande handling och det sneglas lite väl mycket på Harry Potter-serien, förmodligen för att fånga in den yngre publikens intresse. Japansk tecknad film har satt standarden för hela övriga världen och då når inte detta riktigt ända fram.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mary och häxans blomma