Mary Poppins kommer tillbaka

Originaltitel: Mary Poppins Returns
Regissör:Rob Marshall
Utgivningsår:2018

Om Mary Poppins kommer tillbaka:

Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförglömligt, fantastiskt äventyr. I den här helt nya uppföljaren kommer Mary Poppins tillbaka för att hjälpa nästa generation i Banks-familjen hitta den glädje som saknas i deras liv. Den gåtfulla barnsköterskan får hjälp av sin vän Jack, en optimist som har till yrke att tända lamporna på Londons gator, och som sprider både ljus och glädje.

Titel: Mary Poppins
Originaltitel: Mary Poppins
Regissör: Robert Stevenson
År: 1964
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Mary Poppins

Emily Blunt, Lin-Manuel Miranda, Ben Whishaw, Emily Mortimer, Pixie Davies, Nathanael Saleh, Joel Dawson, Julie Walters, Meryl Streep, Colin Firth, Jeremy Swift, Kobna Holdbrook-Smith, Dick Van Dyke, Angela Lansbury, David Warner, Jim Norton

David Magee

Komedi, Familjefilm, Musikal, Fantasy

Mary Poppins 2

Diskussioner om Mary Poppins kommer tillbaka  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mary Poppins kommer tillbaka (9 st)
abnormal (Anmäl)   23:06 19/4
Klarar tyvärr av den här lika dåligt som originalet. Har svårt för omotiverad stegdans på cykel och väääldigt långa nummer. Kan tänka mig att det är en värdig uppföljare för den som gillar originalet, men för mig är det lite av en pina. Torde passa bra för barn. Highlightsen är några korta dialoger som är småkul.
Rai (Anmäl)   14:17 7/4
Nej, lika löjlig som det första filmen. Säkert bra för barn men inte för mig...
Robkiller (Anmäl)   13:57 6/4
Barnfilm för de minsta, med en massa omotiverat sjungande mest hela tiden... suck.
lumberdajack (Anmäl)   19:15 5/1
Sällan man får en vind av så stark positivism rakt i ansiktet. Väldigt old school-musikal. Musiken känns verkligen 1950-tal. Går det hem idag? Jag gillar det, men undrar vad kidsen tycker. Väldigt bra skådespelare i alla roller. Dock så kanske den hade behövt lite mer smärta för att man skulle bli berörd på riktigt.
haajen (Anmäl)   13:14 3/1
Samma film en gång till, ojämnt men med en del riktigt fina scener. Inte dåligt men heller inget som lämnar några djupare spår.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mary Poppins kommer tillbaka