Mary Poppins

Originaltitel: Mary Poppins
Regissör:Robert Stevenson
Utgivningsår:1964

Om Mary Poppins:

Guvernanten Mary Poppins tar anställning hos en välbärgad familj. Hon seglar ner i huset med hjälp av sitt magiska paraply, tar snart över hela hushållet och får till allas förvåning ordning på busungarna Jane och Michael.
Se filmen på iTunes

Regissör: Ken Hughes
År: 1968
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Chitty Chitty Bang Bang

Julie Andrews, Dick van Dyke, David Tomlinson, Karen Dotrice, Matthew Garber, Glynis Johns, Hermione Baddeley, Reta Shaw, Elsa Lanchester, Arthur Treacher, Reginald Owen, Ed Wynn, Jane Darwell, Arthur Malet, Don Barclay

Bill Walsh, Don DaGradi

Komedi, Familjefilm, Musikal, Fantasy

Med i listor: 60-tal Top 50
Diskussioner om Mary Poppins  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mary Poppins (161 st)
RunRiot (Anmäl)   28/12 2018
Småcharmigt absolut och Dick van Dyke är lysande som vanligt, men tyvärr är den lite väl seg och innehållslös för min smak.
Ful_fisk (Anmäl)   24/9 2018
Lysande och charmig på alla de flesta vis... Men herregud vilken svindlande längd! På 60-talet fick musikal-filmarna hybris och trodde de kunde komma undan med vilka längder som helst, och detta gör att dessa filmer håller lite sämre. Mary Poppins har ju egentligen en ganska lös story, så väldigt stora delar av den nästan två och en halv timme långa filmen saknar mål och bara vältrar sig i ändlöst långa sidospårs-sekvenser. Synd på en annars kanonbra film med spektakulära effekter, lysande musik, en fantastisk Julie Andrews, fina färger och allmänt underbar mysighetskänsla!
haajen (Anmäl)   22/4 2018
Är väl hyfsat charmig men känns rätt stel och blir helt enkelt för sötsliskig tillsist.
Rai (Anmäl)   25/11 2017
Funkar...