Masjävlar

Originaltitel: Masjävlar
Regissör:Maria Blom
Utgivningsår:2004

Om Masjävlar:

Masjävlar är en dramatisk komedi om tre systrar som är födda och uppväxta någonstans i Dalarna. Yngsta systern Mia, som för länge sedan flyttat från sin hemby, återvänder för att fira sin fars 70-årsdag. En tänkt kortvisit som kommer att förändra Mia och de inblandades liv.

Titel: Before You Go
Regissör: Daniel Lind Lagerlöf
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Miffo

Sofia Helin, Ann Petrén, Kajsa Ernst, Barbro Enberg, Joakim Lindblad, Lars-Gunnar Aronsson, Peter Jankert, Inga Ålenius, Willie Andréason, Alf Nilsson, Maja Andersson, Cecilia Forss, Elin Pålsson, Martin Heningsson, Anders Nygårds, Anita Nyman

Maria Blom

Drama, Komedi

Dalecarlians

Sverige

Recension Masjävlar

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Förutom att Svensk film i sig är ganska tråkig men också utspäd med fördomar och förutfattade meningar blir det oftast att filmpubliken sviker - ser man till produktionen från slutet av nittiotalet och dagsläget måste man i alla fall inse att det är på väg åt rätt håll; det är fortfarande tonårsångest och Wallander/Beckfilmer som ligger i folks mun när de ska beskriva Svensk film; men utbudet och variationen...

Recension av Masjävlar - Läs hela!

Med i listor: Guldbaggar, Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Skövde Filmfestival 05, Stockholm XV Competition
Diskussioner om Masjävlar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Masjävlar (809 st)
Rai (Anmäl)   15:33 23/7
Ibland lyckas filmen får en att dra på munnen, men inte mycket mer än det...
d-alien (Anmäl)   24/2 2018
Ingen handling, fungerade knappt som tidsfördriv när man var sjuk.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Helt ok
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
En varierad kvalité på skådespeleriet och en trist regi vägs upp av ett alldeles kalas-bra manus med mängder av igenkännings komik. Alltså Maria Blom drar på sig många plus för manuset och en del minus för regi arbetet.
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
Snark i kubik!