Mästerkatten

Originaltitel: Puss in Boots
Regissör:Chris Miller (I)
Utgivningsår:2011

Om Mästerkatten:

Svärd kommer att korsas och hjärtan kommer att krossas i det här äventyret med en av de mest älskade figurerna i Shreks universum - Mästerkatten. Det är en riktig skrävlarhistoria om Mästerkattens ungdom då han slog sig ihop med mästerhjärnan Humpty Dumpty och den gatusmarta Kitty för att stjäla den berömda Gåsen som lägger gyllene ägg.

Titel: Shrek 2
Film nr.: 19811
Shrek 2
Titel: Shrek den tredje
Originaltitel: Shrek the Third
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2007
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Shrek den tredje
Titel: Shrek - Nu och för alltid
Originaltitel: Shrek Forever After
Regissör: Mike Mitchell (IV)
År: 2010
Regissör: Martin Campbell
År: 1998
Genre: Action, Romantik, Äventyr, Western
Zorro - Den maskerade hämnaren

Antonio Banderas (röst), Salma Hayek (röst), Zach Galifianakis (röst), Billy Bob Thornton (röst), Amy Sedaris (röst), Constance Marie (röst), Guillermo del Toro (röst), Mike Mitchell (IV) (röst), Latifa Ouaou (röst), Chris Miller (I) (röst)

Tom Wheeler

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Mästerkatten

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Filmen är lika färgstark och musikanpassad som "Shrek"-filmerna, dock behåller den sin egen charm och stå på egna ben utan att behöva nämna eller låna karaktärer från den andra serien. Detta är åttonde gången som Antino Banderas gör rösten till den fruktade mästerkatten i stövlar och det görs inte med ro. Allt är passionerat och gjort med stor inlevelse i karaktären. Andra röstroller görs av Billy...

Recension av Mästerkatten - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations
Kommentarer om Mästerkatten (123 st)
BarryHero (Anmäl)   31/12 2018
Wow enda kommentaren 2018! Överraskande bra. Möjligen rätt simpel story men den är spännande och väldigt välanimerad. Tyckte den var underhållande och det tyckte även halvsyskonen (4 och 6).
Rai (Anmäl)   12/12 2017
Inte bra alls!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
stoked87 (Anmäl)   4/5 2017
mysig!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/10 2016
Kissen var betydligt roligare i Shrek-filmerna. Här är han bara tråkig och storyn är väldigt tunn.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mästerkatten
Se filmen