Måste gitt

Originaltitel: Måste gitt
Regissör:Ivica Zubak
Utgivningsår:2017

Om Måste gitt:

Metin bor i en förort. Där gäller de oskrivna lagarna och här har de egna domstolarna alltid sista ordet. En plats där ungdomarna är lika rastlösa som bortglömda. Metins största problem är att han älskar att skriva. Han skriver om allt han ser, hör och gör. Så när han en dag upptäcker att hans dagbok är borta slår paniken till. Han vet att om polisen hittar den så kommer halva Jordbro att åka fast. Skulle den dyka upp hos maffian, ja, då är han död.

Titel: Moa - en kvinnas kärlek och längtan
Originaltitel: Moa
Regissör: Anders Wahlgren
År: 1986
Film nr.: 12084
Moa - en kvinnas kärlek och längtan
Titel: Chock 2 - Kött
Regissör: Álvaro Longoria
År: 2015
Film nr.: 119838
The Propaganda Game

Can Demirtas, Jörgen Thorsson, Selma Caglar, Lena Endre, Toni-Prince Tvrtkovic, David Nzinga, Keywan Ali Karem, Madeleine Martin (II), Mahmut Suvakci, Christer Engström, Arvin Kananian, Yesim Tungert, Shebly Niavarani, Manuel Dubra, Saeid Sharifian

Ivica Zubak, Can Demirtas

Drama, Komedi

A Hustlers Diary

Sverige
Diskussioner om Måste gitt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Måste gitt (18 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   14:10 16/4
Verkligen en bra ny svensk film. Jag blir så glad varje gång jag ser en ny svensk film där de inte mumlar så man inte hör vad de säger, är filmad med något glåmigt filter och som inte ger en några mer känslor än deppighet. Den här har en intressant historia, den är rolig, har bra skådespelare, folk man inte ser i alla filmer hela tiden och framförallt bra ljud.
Roswall (Anmäl)   22:53 21/1
Blandar och ger cringe-ögonblick med roliga takes och sköna scener. Det är närmare 4:an än 2:an.
karlmats (Anmäl)   28/12 2018
En svensk komedi som på ytan vågar vara annorlunda, förortslivet ska illustreras men jag känner aldrig riktigt att man kommer nära inpå detta liv. Nu är det ju förvisso en komedi så det kanske aldrig riktigt var meningen men tar man inte mer risker än så här så blir det också lite slätstruket. De klyschiga kulturtomtarna från Södermalm är alldeles för överdrivna och Metin i huvudrollen är ju när allt kommer till kritan en ganska osympatisk jävel som det är svårt att sympatisera med. Förutom Can i huvudrollensom ändå gör det bra känns hans gangsterpolare som amatörskådisar också. Kanske ger det en äkthetskänsla, kanske ger det känslan av att det här är en högstadieproduktion som bygger på gangsterlivet genom flashback-glasögon, det är upp till betraktaren antar jag. Det duger att titta på för stunden och den får en stabil 2a.
KyLLo (Anmäl)   25/12 2018
Sånt här har jag sett förut. Amatörmanus, dåliga skådisar, bedrövligt ljud och billig produktion överhuvudtaget. Påfrestande.
arruba (Anmäl)   8/2 2018
Det här behövde svenskfilm. Annorlunda, roligt och kreativt. Jag njöt verkligen hela tiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Måste gitt