Betyg idag: 1 888 Besökare idag: 6 400

Originaltitel: Måste gitt
Regissör:Ivica Zubak
Utgivningsår:2017

Om Måste gitt:

Metin bor i en förort. Där gäller de oskrivna lagarna och här har de egna domstolarna alltid sista ordet. En plats där ungdomarna är lika rastlösa som bortglömda. Metins största problem är att han älskar att skriva. Han skriver om allt han ser, hör och gör. Så när han en dag upptäcker att hans dagbok är borta slår paniken till. Han vet att om polisen hittar den så kommer halva Jordbro att åka fast. Skulle den dyka upp hos maffian, ja, då är han död.

Titel: Moa - en kvinnas kärlek och längtan
Originaltitel: Moa
Regissör: Anders Wahlgren
År: 1986
Film nr.: 12084
Moa - en kvinnas kärlek och längtan
Titel: Chock 2 - Kött
Regissör: Álvaro Longoria
År: 2015
Film nr.: 119838
The Propaganda Game

Can Demirtas, Jörgen Thorsson, Selma Caglar, Lena Endre, Toni-Prince Tvrtkovic, David Nzinga, Keywan Ali Karem, Madeleine Martin (II), Mahmut Suvakci, Christer Engström, Arvin Kananian, Yesim Tungert, Shebly Niavarani, Manuel Dubra, Saeid Sharifian

Ivica Zubak, Can Demirtas

Drama, Komedi

A Hustlers Diary

Sverige
Diskussioner om Måste gitt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Måste gitt (12 st)
setterwall (Anmäl)   20:54 12/11
Can Demirtas gör det bra men särskilt originellt är det inte.
mammene (Anmäl)   15:37 23/9
Kulturkrock så det smäller om det, olika världar möts och värderingar. Det hela börjar med buller och bång och en närgången skakig kamera som störde mig, men efter ett tag tänkte jag inte på det. Allt balanserar på en löjes gräns, men man håller sig så perfekt på gränsen till att förlöjliga, trots att det trivs rätt friskt med förortsfolket, men lika mycket med kultureliten. En skön film med ett stråk av allvar.
Portugallien (Anmäl)   01:11 11/8
Jompalompier (Anmäl)   09:22 10/8
Härlig känsla i filmen, lite gött rå sådär. Bara synd att skådespeleriet inte håller toppklass.
Hypostas (Anmäl)   21:43 17/7
Riktigt skön rulle faktiskt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Måste gitt
Se filmen