Betyg idag: 1 017 Besökare idag: 4 690

Originaltitel: Måste gitt
Regissör:Ivica Zubak
Utgivningsår:2017

Om Måste gitt:

Metin bor i en förort. Där gäller de oskrivna lagarna och här har de egna domstolarna alltid sista ordet. En plats där ungdomarna är lika rastlösa som bortglömda. Metins största problem är att han älskar att skriva. Han skriver om allt han ser, hör och gör. Så när han en dag upptäcker att hans dagbok är borta slår paniken till. Han vet att om polisen hittar den så kommer halva Jordbro att åka fast. Skulle den dyka upp hos maffian, ja, då är han död.

Titel: Moa - en kvinnas kärlek och längtan
Originaltitel: Moa
Regissör: Anders Wahlgren
År: 1986
Film nr.: 12084
Moa - en kvinnas kärlek och längtan
Titel: Chock 2 - Kött
Regissör: Amos Kollek
År: 2000
Genre: Komedi, Romantik
Fast Food Fast Women

Can Demirtas, Jörgen Thorsson, Selma Caglar, Lena Endre, Toni-Prince Tvrtkovic, David Nzinga, Keywan Ali Karem, Madeleine Martin (II), Mahmut Suvakci, Christer Engström, Arvin Kananian, Yesim Tungert, Shebly Niavarani, Manuel Dubra, Saeid Sharifian

Ivica Zubak, Can Demirtas

Drama, Komedi

A Hustlers Diary

Sverige
Diskussioner om Måste gitt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Måste gitt (8 st)
Hypostas (Anmäl)   21:43 17/7
Riktigt skön rulle faktiskt.
Spidde (Anmäl)   13:35 2/7
Av någon anledning hade jag högt ställda förväntningar på denna film, som kanske inte riktigt införlivades. Sammantaget är det en bra och sevärd film, med bra skådespel och manus. Särskilt Can Demirtas som gör huvudrollen gör bra ifrån sig. Tyvärr tycker jag varken att humorn eller dramat håller den nivå som jag hade förväntat mig, det är något som saknas. Dock en klart habil svensk film som var rolig och trevlig att titta på, men inget som sätter några djupare spår direkt.
Nalland (Anmäl)   23:53 13/1
Hörde talas om att det inför filmen skulle vara en kombination av Jalla Jalla! och Snabba cash, vilket stämde in till viss del sett till dramaturgin. Kanske att det är lite väl mycket "blattereferenser" om uttrycket tillåts. Dock är det autenciteten som är stark i och med det slangspråk som används och löper längs med samt den kulturkrock som uppenbart uppstår. Tyvärr dras samma autencitet ner då filmen känns lång och upprepande. Det måste man bortse ifrån, allt som allt är det en trovärdig lågbudgetfilm av en förmodad ambitiös regissör.
DYV (Anmäl)   00:26 5/1
Sammanväver komedi och allvar på ett effektivt sätt. Roliga välspelade biroller som ger flertalet roliga scener. Även huvudrollen görs trovärdigt vilket gör att filmen blir medryckande och relevant. Bäst är scenerna med kulturkrockarna som visserligen tar ut svängarna en aning, men ända inom gränserna för att vara realistiska.
Straiter (Anmäl)   13/12 2016
Betydligt roligare film än jag hade förväntat mig, men hade det inte varit för Lucia Movie Night skulle jag nog aldrig ha sett den här filmen och ärligt talat skulle inte mitt liv ha påverkats negativt av det heller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Måste gitt