Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns

Originaltitel: Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:2005

Om Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns:

Åttonde delen av skräckserien Masters of Horror. Kirby får i uppdrag att söka rätt på den ökända undergroundfilmen Le fin absolue du Monde. Vartefter han kommer närmare i sitt sökande börjar filmen påverka hans verklighetsuppfattning och det visar sig att det knappast rör sig om någon "vanlig" film.

Titel: The Ninth Gate
Regissör: Parkpoom Wongpoom, Banjong Pisanthanakun
År: 2004
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Shutter

Christopher Britton, Colin Foo, Gary Hetherington, Udo Kier, Taras Kostyuk, Christopher Redman, Norman Reedus, Zara Taylor, Gwynyth Walsh

Drew McWeeny, Scott Swan

Kortfilm, Thriller, Skräck

Diskussioner om Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns  (0 diskussioner)
Kommentarer om Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns (106 st)
Engravadlax (Anmäl)   14/3 2017
Som de flesta regissörer--även de bra--så har Carpenter inte hängt med i utvecklingen efter sin storhetstid. Norman Reedus är inte speciellt bra här; ingenting är speciellt bra här; faktiskt är det lite cringe.
BrutusBeefcake (Anmäl)   10/1 2016
Nje, som Ninth Gate fast mycket sämre och mindre välgjort. Gillade dock egentligen hela tanken om filmen, men det blir inte särskilt bra och många situationer där Carpenter väljer en enkel och dum väg för att föra filmen framåt. (5+/15)
Solidus (Anmäl)   19/4 2015
Seriens bästa avsnitt! Här har vi en fantastiskt idé och som John Carpenter tar väl tillvara på. Mystisk och mycket obehaglig samt fantastisk atmosfär från början till slut.
Grillo (Anmäl)   12/10 2014
Önskar att Carpenter kunde göra mer sånt här nuförtiden istället för skräpet han kallar långfilmer producerade på 00-talet. Klart den bästa delen hittills, och gissningsvis över huvud taget i Masters of Horror med en spännande och läskig historia med ett soundtrack i klar Carpenterstil komponerat av hans son. Bland de mörkare och mer psykologiskt skrämmande avsnitten i serien.
Johan_G (Anmäl)   7/2 2014
Storyn är bra, men resten håller tyvärr inte alls samma kvalite, Jakten efter filmen är ju bara för easy gjord, dock får man väl ta det då dem har begränsad tid på filmen. Skådespeleriet kändest lite svagt vid vissa punkter. En del skräck-scener som känns bra, men som hade kunnat göras bättre om Carpenter hade lagt till mer musik, Man fick ändå en Carpenter känsla över intro-låten, så man förstår att John har haft god inflyttande på Cody. Slutet är grymt men förstod den inte till 100 % men har min Teori runt det. John C får gärna göra en Extended version av denna med förbättringar, då kan man säkert få återigen ett mästerverk nu, faller filmen då man kör igenom allt så snabbt. Men helt klart en godkänd och underhållerande film ändå i slutändan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns