Masters of Horror - Valerie on the Stairs

Originaltitel: Masters of Horror - Valerie on the Stairs
Regissör:Mick Garris
Utgivningsår:2006

Om Masters of Horror - Valerie on the Stairs:

Åttonde delen av andra säsongen. Hämtad från en berättelse av Clive Barker. En berättelse som handlar om en författare som upptäcker att det finns värre öden än att bli anonym inom litteraturen.

Titel: Masters of Horror - The Damned Thing
Regissör: Gary Nelson
År: 1986
Genre: Kriminalare, Mysterium
Tragedi i tre akter

Clare Grant, Tyron Leitso, Christopher Lloyd, Tony Todd, Jonathan Watton, Suki Kaiser, Nicola Lipman, Christine Barrie

Mick Garris

Skräck

USA, Kanada
Diskussioner om Masters of Horror - Valerie on the Stairs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Masters of Horror - Valerie on the Stairs (30 st)
Grillo (Anmäl)   26/10 2014
Spännande del och en av få som faktiskt är läskiga och inte bara äckliga eller har ett fåtal jumpscares, som de flesta. Betydligt bättre än Garris tidigare del, men jag har lite svårt att förstå kommentarerna om objektifiering här. Nåväl. Tony Todd är som vanligt helt perfekt i såna här roller också.
TheHorrorfan (Anmäl)   27/5 2014
Underskattad del i serien tycker jag. Ganska bra. 3.5.
AlbinWesley (Anmäl)   20/2 2014
Grundstoryn är väl god nog men utförandet lämnar en del att önska. Instämmer angående objektifieringen, rätt äcklig mansblick den är filmad med.
recencent96 (Anmäl)   26/9 2013
Helt ok, men allting händer för snabbt och det känns som om regissören har tryckt ihop handlingen för att hålla den under en timme. Helhetsintrycket är att det blir för mycket.
SilkyMoll (Anmäl)   25/7 2013
Tanken är god men jag orkar inte med att man valt att objektifiera så inihelvete. MÅSTE det vara nakna kvinnor med hela tiden trots att det inte fyller någon som helst funktion för berättelsen? Helt ok del i övrigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Masters of Horror - Valerie on the Stairs