Masters of Science Fiction - Jerry Was a Man

Originaltitel: Masters of Science Fiction - Jerry Was a Man
Regissör:Michael Tolkin
Utgivningsår:2007

Om Masters of Science Fiction - Jerry Was a Man:

En kvinna fattar tycke för en arbetarrobot och börjar att kämpa för hans rättigheter.

Titel: 200-årsmannen
Originaltitel: Bicentennial Man
Regissör: Chris Columbus
År: 1999
Genre: Drama, Romantik, Science Fiction, Fantasy
200-årsmannen

Malcolm McDowell, Anne Heche, Russell Porter, Jason Diablo, Bill Dow, Sonja Bennett

Michael Tolkin

Kortfilm, Science Fiction

Jerry Was a Man

Diskussioner om Masters of Science Fiction - Jerry Was a Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Masters of Science Fiction - Jerry Was a Man (7 st)
martin eden (Anmäl)   5/6 2014
[rek. 2] Kul och dubbelbottnad satir, vilket tydligen förbigår de flesta här. Jag tycker att det fungerar bra och Anne Heche samt MalcoAlm McDowell är bra! Satiren rör snarare frihetskampen och mänskligheten än "slaveri". Älskar bilden på Anne Heche i Che Guevara tröja! Bra! 3.
AlbinWesley (Anmäl)   5/11 2013
När jag läste förlagan blev jag nästan rörd, här tramsas allt bara bort. Varför är Jerry ingen schimpans här? Det finns ju ingen anledning att ändra på. De starka kopplingarna till slaveriet är också helt bortblåsta. Men jag gillar i viss mån utseendet och lite så. Borde vart så mycket bättre dock med tanke på förlagan.
brtkrbzhnv (Anmäl)   21/2 2011
Jättetråkig, endimensionell och helt oengagerande.
amam (Anmäl)   13/2 2011
Jäkligt svag tvåa. Förutom McDowell så var det inga höjdare till skådisinsatser direkt och inget originellt dök upp i tematiken. Ganska tråkigt.
Grillo (Anmäl)   9/10 2010
Hade sina stunder, men var i princip en humoristisk kopia av ett Star Trek-avsnitt med Data...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Masters of Science Fiction - Jerry Was a Man