Match Point

Originaltitel: Match Point
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2005

Om Match Point:

Chris Wilton är en ung tennisinstruktör som blir involverad i en av sina elevers rika familj. Något som får honom att ta steget upp till överklassens rika salar där han inleder ett romantiskt förhållande med två kvinnor samtidigt.
Se filmen på CDON

Regissör: George Stevens
År: 1951
Genre: Drama, Romantik, Film-Noir
En plats i solen

Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Ewen Bremner, James Nesbitt, Rupert Penry-Jones, Miranda Raison, Rose Keegan, Margaret Tyzack

Woody Allen

Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller

USA, Storbritannien, Irland, Ryssland, Luxemburg

Recension Match Point

- wst sätter betyg 3 och skriver:
Woody Allen gjorde nyligen ett uttalande i samband med att hans nya film "Cassandra's Dream" går upp på duken, att den han är mest nöjd över och gillar mest av sina filmer är "Match Point" från 2005. Match Point handlar om den före detta tennisspelaren Chris Wilton (Rhys Meyers) som nu livnär sig som tennisinstruktör. Under en lektion träffar han Tom Hewett (Goode) som bjuder med Wilton på opera...

Recension av Match Point - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2006, Skövde filmfestival 06
Diskussioner om Match Point  (0 diskussioner)
Kommentarer om Match Point (692 st)
abnormal (Anmäl)   15:26 5/2
Hade nog för höga förväntningar, för blev inte så tagen av denna. Kändes inte trovärdig, utan alldeles för osannolik.
Pingstpastorn (Anmäl)   20/8 2017
Varför i Shreks namn får Woody Allen göra filmer? Kan någon förklara det för mig? Jag kör hellre ner huvudet i en offentlig toalettstol än att se en Woody Allen-film till!
picklessmulan (Anmäl)   7/5 2017
Mycket bra film som engagerar från början till slut.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Detta är inte Woody Allens bästa eller största film men nog den största "avvikaren" i hans filmproduktion. Den långa inledningen med kärleks historier och familjepresentation drar väl mycket ut på tiden men det finns hela tiden en nerv i berättandet, så intresset tappas aldrig helt, och det blir bättre mot slutet. Kul detalj är nät rullaren i inledning som kopplar lite fyndigt till en avgörande scen i sluten av filmen.
JohanHelenius (Anmäl)   8/8 2016
Mästerverk