Match Point

Originaltitel: Match Point
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2005

Om Match Point:

Chris Wilton är en ung tennisinstruktör som blir involverad i en av sina elevers rika familj. Något som får honom att ta steget upp till överklassens rika salar där han inleder ett romantiskt förhållande med två kvinnor samtidigt.
Se filmen på CDON

Regissör: Joel Coen
År: 1984
Genre: Drama, Thriller
Blood Simple

Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Ewen Bremner, James Nesbitt, Rupert Penry-Jones, Miranda Raison, Rose Keegan, Margaret Tyzack

Woody Allen

Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller

USA, Storbritannien, Irland, Ryssland, Luxemburg

Recension Match Point

- Newt sätter betyg 5 och skriver:
Jag gillar Woody Allen, det ska jag inte sticka under stolen med, även hans mer lättviktiga filmer har en slags tyngd och tanke bakom sig som tilltalar mig. Men det är den seriösa Woody som jag gillar bäst, så mina förväntningar på den här filmen som är kategoriserad som en thriller var väldigt höga när jag satte mig för att titta på den.

Recension av Match Point - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2006, Skövde filmfestival 06
Diskussioner om Match Point  (0 diskussioner)
Kommentarer om Match Point (692 st)
abnormal (Anmäl)   15:26 5/2
Hade nog för höga förväntningar, för blev inte så tagen av denna. Kändes inte trovärdig, utan alldeles för osannolik.
Pingstpastorn (Anmäl)   20/8 2017
Varför i Shreks namn får Woody Allen göra filmer? Kan någon förklara det för mig? Jag kör hellre ner huvudet i en offentlig toalettstol än att se en Woody Allen-film till!
picklessmulan (Anmäl)   7/5 2017
Mycket bra film som engagerar från början till slut.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Detta är inte Woody Allens bästa eller största film men nog den största "avvikaren" i hans filmproduktion. Den långa inledningen med kärleks historier och familjepresentation drar väl mycket ut på tiden men det finns hela tiden en nerv i berättandet, så intresset tappas aldrig helt, och det blir bättre mot slutet. Kul detalj är nät rullaren i inledning som kopplar lite fyndigt till en avgörande scen i sluten av filmen.
JohanHelenius (Anmäl)   8/8 2016
Mästerverk