Me and You and Everyone We Know

Originaltitel: Me and You and Everyone We Know
Regissör:Miranda July
Utgivningsår:2005

Om Me and You and Everyone We Know:

Christine Jesperson är en kontaktsökande performance-artist som använder sig av sina unika artistiska visioner för att närma sig den eller det hon vill ha. Richard Swersey är en nyligen frånskild skoförsäljare och far till två pojkar, och han väntar på att något fantastiskt ska hända i hans liv. Men när han möter den betagande Christine drabbas han av panik.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Eden
Regissör: Declan Recks
År: 2008
Eden

John Hawkes, Miranda July, Miles Thompson, Brandon Ratcliff, Carlie Westerman, Natasha Slayton, Najarra Townsend, Hector Elias, Tracy Wright, JoNell Kennedy

Miranda July

Drama, Komedi

USA, Storbritannien
Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt, Skövde filmfestival 06, Stockholm XVI Competition
Diskussioner om Me and You and Everyone We Know  (0 diskussioner)
Kommentarer om Me and You and Everyone We Know (490 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
ok
Emsisa (Anmäl)   30/5 2015
Det var en gissad 5:a, men det blir en stark 3:a. Filmen hade flera bra scener och jag blev väldigt fångad av musiken som användes stundtals. Dock var den lite för "indie" ibland och det hände inte särskilt mycket.
ryderup (Anmäl)   1/5 2015
Kändes lite för stum och lite för låt-oss-vara-ännu-en-indiefilm-med-småknasiga-men-sympatiska-karaktärer.
Krille80 (Anmäl)   14/12 2014
En film som detta är vad jag behöver då och då mellan allt annat jag ser i filmväg. Denna film känns äkta och det främst för att den försöker porträttera äkta känslor och människor handlingar. Vissa scener och karaktärer skruvas åt lite extra åt det fantasifulla hållet men jag blir lycklig när jag ser film som detta. Skön film! 3+
skinnyskaller (Anmäl)   4/12 2014
Tämligen harmlös, men i själva verket också helt meningslös. En ”quirky indiefilm” till och jag skjuter mig. 3,5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Me and You and Everyone We Know