Betyg idag: 1 965 Besökare idag: 5 646

Originaltitel: Mean Girls
Regissör:Mark Waters
Utgivningsår:2004

Om Mean Girls:

Uppvuxen på landet i Afrika av sina zoologföräldrar tror Cady Heron att hon vet allt om överlevnad. Men djungelns lag får en helt ny mening när när den 15-åriga tjejen ska börja i skolan efter att dittills ha blivit hemundervisad. Hon stöter på psykologisk krigsföring och oskrivna sociala regler som tonåriga flickor får tas med nuförtiden.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Darren Stein
År: 1999
Genre: Komedi, Kriminalare
Jawbreaker

Lindsay Lohan, Rachel McAdams, Lacey Chabert, Amanda Seyfried, Lizzy Caplan, Daniel Franzese, Jonathan Bennett, Tina Fey, Tim Meadows, Amy Poehler, Rajiv Surendra, Ana Gasteyer, Neil Flynn

Tina Fey

Komedi

Recension Mean Girls

- Kiril sätter betyg 3 och skriver:
Maktspel, förtal, intriger. Det är en hård värld som Cady Heron kliver in i. Falskhet, manipulation, lögner. High shool. Med alla sina sidor, med sociala regler och en hierarki rigid som betong. Och på toppen av täppan har vi "The Plasics": bimbon Karen, skvallertanten Gretchen och bidrottningen Regina. Barbietrion är skolans celebriteter, lika fruktade som ansedda. Cady, nyinflyttad, attraktiv och...

Recension av Mean Girls - Läs hela!

Filmnummer: 20009
Diskussioner om Mean Girls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mean Girls (680 st)
Zingostar (Anmäl)   01:35 25/10
Klart sevärd bagatell. En riktigt bra tonårskomedi dock. Med lite hjärna för en gångs skull. Några scener drar ner helhetsintrycket för mig. Men en stark trea. ska du se en amerikansk komedi för ungdomar ska du se denna.
Filmfantast86 (Anmäl)   23:21 17/10
päronanton (Anmäl)   21:17 4/6
En bra film, den fick mig att le många gånger. Lindsay Lohan gör en bra roll. Filmen får en trea av mig.
deswhip (Anmäl)   20:02 6/1
Förvånandsvärt hög nivå på skojigheterna. Lindsay lohan är bra (och söt) rent allmänt men många biskådisar gör också ett bra jobb, det finns några riktigt roliga tillfällen i filmen. Lite smetigt i slutet men det fårman väl stå ut med, det är ju trots allt standardförfarande i sådana här filmer...
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Det här är ingen av mina favoriter men jag tycker ändå den är rätt okej. Stark 2:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mean Girls