Med eld och svärd

Originaltitel: Ogniem i mieczem
Regissör:Jerzy Hoffman
Utgivningsår:1999

Om Med eld och svärd:

Filmatisering av Henryk Sienkiewicz bok med samma namn. Handlar om kosackupproren i Ukraina.

Izabella Scorupco, Zbigniew Zamachowski, Michal Zebrowski, Aleksandr Domogarov, Krzysztof Kowalewski, Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn, Bohdan Stupka, Ruslana Pysanka, Wiktor Zborowski

Henryk Sienkiewicz, Jerzy Hoffman, Andrzej Krakowski

Drama, Romantik, Äventyr, Krig

With Fire and Sword

Polen
Diskussioner om Med eld och svärd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Med eld och svärd (9 st)
goeran (Anmäl)   23:32 8/8
Jag såg om filmen idag; trevligt att se den i repris. Betyget kvarstår.
goeran (Anmäl)   14/10 2013
Jerzy Hoffmans film Med eld och svärd från 1999 (baserad på nobelpristagaren Henryk Sienkiewicz bok med samma namn) är ett trevligt och påkostat historiskt drama som utspelas under kosackupproret mot det polsk-litauiska samväldet under åren 1648 – 1649; kampen mellan de polska styrkorna under ledning av prins Jeremy Wiśniowiecki och kosackerna under befäl av Bogdan Chmelnitskij. Centralt i filmen är dock den romantiska kärlekshistorien mellan löjtnant Jan Skrzetuski och hans trolovade Helena Kurcewiczówna. Sammanfattningsvis ger filmen tre timmars god underhållning.
FilmJoey (Anmäl)   18/4 2010
Släpps i svensk utgåva av Studio S 26 maj!
MinotaurKing (Anmäl)   12/10 2006
Hoffman kan sin grej!
tomasselin (Anmäl)   24/1 2006
Jag vill verkligen se denna, var kan man köpa?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Med eld och svärd