Medicinen

Originaltitel: Medicinen
Regissör:Colin Nutley
Utgivningsår:2014

Om Medicinen:

Johanna är hunsad av sin chef på modetidningen Dolce Vita där hon jobbat alldeles för länge. Hon har ständigt ont om pengar, hennes exman har hittat en yngre tjej och sexlivet är lika med noll. Johanna behöver ett break. Eller åtminstone en resa till solen med barnen, om hon bara hade råd. För att få ihop extrapengar hoppar hon desperat på ett erbjudande som försökskanin för en ny medicin mot munsår, men pillren hon får har oväntade biverkningar.

Titel: One Missed Call 3
Regissör: Ralph Hemecker
År: 2007
Genre: Romantik, Thriller
Angels Fall

Helena Bergström, Ewa Fröling, Maria Lundqvist, Katarina Ewerlöf, Cecilia Forss, Susanne Thorson, Petra Mede, Peter Eggers, Thomas Hanzon, Johan H:son Kjellgren, Ida Engvoll, Nina Gunke, Saga Samuelsson, Anton Samuelsson Forsdik, Jonna Pipping

Daniel Réhn, Edward af Sillén

Drama, Komedi

Sverige

Recension Medicinen

- HillMove sätter betyg 2 och skriver:
En film som osar hett av kärlek, förvecklingar, falskhet och sköna lyckopiller. Journalisten Johanna jobbar på lifestyle-tidningen Dolce Vita – det ljuva livet – och spelas som vanligt av Colin Nutleys fru Helena Bergström. Hon jobbar med ett gäng som består av fyra andra kvinnliga lifestyle-reportrar och en kille som alla tror är homosexuell för han har inte bjudit ut någon på den kvinnliga majoritetens...

Recension av Medicinen - Läs hela!

Diskussioner om Medicinen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Medicinen (31 st)
mammene (Anmäl)   09:48 18/7
Tänker lite att man vill likna Bridget Jones, men det blir lite för patetiskt för min smak, funderar på att det säkert skulle gjorts bättre om det hade varit brittiskt. Men några skratt lockade det fram i alla fall och en ok film om man inte har för stora krav.
Barneyk (Anmäl)   28/6 2018
Det finns ju en hel del saker här jag faktiskt gillar riktigt mycket, men det mesta är verkligen plågsamt jobbigt att se på. Så exceptionellt uselt så helheten blir mest en smärtsam upplevelse.
DIProgan (Anmäl)   1/2 2018
Ojämn. Tur man inte beblandar sig med dylika.
Rai (Anmäl)   21/1 2018
Hade lova mig själv att aldrig se något med detta radarpar, men nu när den gick i kväll på tv 4 kunde jag inte låta bli. Jag ångrar mig djupt att jag såg den!!! Visst något bättre än tidigare filmer, men den är inte bra alltså..
Litsne (Anmäl)   18/1 2018
En film som har gjorts bättre. Trots att filmen är ganska lång så känns det som om historien aldrig blir klar med sina delmoment utan lämnas som en ballong utan luft.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Medicinen