Meet the Spartans

Originaltitel: Meet the Spartans
Regissör:Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Utgivningsår:2008

Om Meet the Spartans:

Den heroiske Leonidas, beväpnad med inget annat än läderkalsonger och mantel, leder en grupp på 14 spartaner för att försvara deras hemland mot de invaderande perserna vars armé inkluderar Ghost Rider, Rocky Balboa, the Transformers och en puckelryggad Paris Hilton.
Se filmen på Plejmo

År: 2013
Genre: Komedi, Skräck
Film nr.: 102046
Scary Movie 5

Sean Maguire, Carmen Electra, Ken Davitian, Kevin Sorbo, Diedrich Bader, Method Man, Jareb Dauplaise, Travis Van Winkle, Nicole Parker, Crista Flanagan, Phil Morris, Zachary Dylan Smith, Hunter Clary, Ike Barinholtz, Jim Piddock, Emily Wilson

Jason Friedberg, Aaron Seltzer

Komedi

Recension Meet the Spartans

- 100tonvalspäck sätter betyg 2 och skriver:
Den totala bristen på egna idéer och finurliga eller åtminstone smålustiga tolkningar av storfilmerna den vill förlöjliga är tillräcklig för att ge ett helt kollektiv andnöd. Om man nu ska göra sig lustig på andras bekostnad kan man väl försöka anstränga sig mer än man gör under sina dagliga knipövningar istället för att fösa på med så mycket nonsens och hjärndöd "humor" på kreatursnivå att hängivna...

Recension av Meet the Spartans - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Parodier
Diskussioner om Meet the Spartans  (0 diskussioner)
Kommentarer om Meet the Spartans (305 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   12/9 2017
Tur att det finns mobilspel så jag hade något att göra medan filmen gick,för det är nog omöjligt att hålla koncentrationen och verkligen titta med full uppmärksamhet på den här filmen. Det är så alltigenom talanglöst och varje försök till humor är totalt misslyckat. Den enda skådespelare som visar prov på någon komisk begåvning är Davitian. Som tur är var filmen slut efter ca 65 minuter. Sen blev det ett musiknummer och en rad lösryckta scener under eftertexterna.
Krille80 (Anmäl)   20/12 2014
Med usla parodier som "Date Movie" och "Epic Movie" på senare tid så har genren sjunkit till botten. Hoppet var därför inte stort när jag valde att se denna film men förvånande nog överaskade den mig positivt. Här finns humor och sköna populärkulturella referenser i massor. Allt fungerar dock inte med detta är ett steg i rätt riktning.
dudson (Anmäl)   28/7 2013
En del är små skoj men det mesta suger någe enormt.. vill man bara koppla bort allt så funkar den väl,
Makta (Anmäl)   25/9 2012
Aldrig förr han en film förtjänat en 1a som denna!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Meet the Spartans
Se filmen