The Meg

Originaltitel: The Meg
Regissör:Jon Turteltaub
Utgivningsår:2018

Om The Meg:

En tidigare marinkapten och expertdykare, Jonas Taylor, anlitas till ett djuphavsuppdrag för att rädda forskare som blivit attackerade av megalodons.

Jason Statham, Li Bingbing, Rainn Wilson, Cliff Curtis, Winston Chao, Shuya Sophia Cai, Ruby Rose, Page Kennedy, Robert Taylor (II), Ólafur Darri Ólafsson, Jessica McNamee, Masi Oka, Vithaya Pansringarm, Rob Kipa-Williams, Tawanda Manyimo, James Gaylyn

Dean Georgaris, Jon Hoeber, Erich Hoeber

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Kina
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Meg  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Meg (15 st)
ekmanälskaren (Anmäl)   21:42 20/9
Rolig och välgjord!
deswhip (Anmäl)   17:11 20/9
Filmen håller lagom ambitionsnivå tycker jag, alltså de försöker inte vara så seriösa men det går aldrig över gränsen till komik och skådespelarna agerar bra i det här formatet. Men trots de här fina förutsättningarna och den utmärkta filmidén lyckas man inte göra bra film ändå! Trist... Jag tycker hajen (eller megen) visuellt kunde gjorts bättre, snyggare, tuffare och rörelserna var inte klockrena. Handlingen sen lämnar mycket att önska, faktum är att det nog aldrig blev riktigt spännande över huvud taget! Och en hajfilms syfte är väl att vara spännande? Filmmakarna kanske skulle titta på ettan och försöka lära sig något... Filmen utvecklades negativt och slutet var faktiskt katastrofalt dåligt. En scen var bra och det var den med hajen och flickan med en glasruta emellan men för att se det räcker det med trailern. Sen en sak till, musiken till eftertexterna, en thaidiscocover på låten "Hey Mickey", den var suveränt bra och slog både originalet, Carola's och alla andra versioner med hästlängder! Jag har letat efter låten på youtube men det verkar som om man måste se filmen för att få höra den...
cedmoy (Anmäl)   00:33 20/9
Om badstrandsscenen hade varat en halvitmme till - och musiken hade byts ut till något lite gladare så hade det här verkligen kunna bli en stark 2a.
Björkman (Anmäl)   21:00 18/9
Småcharmig och strax över förväntan. Statham i god form (som vanligt) och man bjuds på både spänning bitvis såväl som lite humor (som inte blir för barnsligt överdriven). Minus för att det blir lite väl utdraget med liknande skeenden gång på gång, men som helhet klart underhållande. Stark tvåa. Rätt bra effekter och påkostad för att inte vara en storfilm på det sättet.
jezebel (Anmäl)   11:52 18/9
Är oändligt trött på kommentarer i stil med "man får vad man förväntar sig". Jag förväntar mig en hajfilm, inte en dum barnfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Meg