Megamind

Originaltitel: Megamind
Regissör:Tom McGrath
Utgivningsår:2010

Om Megamind:

Megamind är den mest briljante superskurk som världen någonsin skådat. Och den mest misslyckade. Genom åren har han försökt att erövra Metro City på varje tänkbart sätt. Varje försök har misslyckats kapitalt på grund av den bemantlade superhjälten Metro Man, en oövervinnelig superhjälte tills den dag då Megamind faktiskt dödar honom i ilska över att ännu en ondskefull plan misslyckats.

Titel: Dumma mej
Genre: Komedi
Megamind: The Button of Doom
Titel: Det regnar köttbullar
Originaltitel: Cloudy with a Chance of Meatballs
Regissör: Phil Lord, Christopher Miller (I)
År: 2009
Regissör: Pierre Coffin, Chris Renaud
År: 2013
Genre: Komedi, Familjefilm, Kriminalare
Dumma mej 2

Will Ferrell (röst), Tina Fey (röst), Jonah Hill (röst), Brad Pitt (röst), David Cross (röst), Justin Theroux (röst), Ben Stiller (röst), Jessica Schulte (röst)

Alan J Schoolcraft, Brent Simons

Komedi, Animerad, Action

Med i listor: Dreamworks Animations, Superhjältar
Diskussioner om Megamind  (0 diskussioner)
Kommentarer om Megamind (174 st)
Tatty (Anmäl)   21:49 4/4
Gillar den! Från god till ond och från ond till god säger mycket hur man kan bli som person! Underhållande film tycker jag iaf.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Stundvis är den ganska rolig och underhållande och den är snyggt animerad. Men så där jättebra är den ju inte. Svag 3:a.
Jamesa (Anmäl)   23/4 2016
Megamind är mycket bra. Tillhör gruppen med de bästa animerade.
karlmats (Anmäl)   21/4 2016
Roligt att se skurken i fokus för en gång skull men könsrollerna är ju från 50-talet och det blir svårt att motivera ett högre betyg när den enda tjejen i hela filmen bara är ett love interest för två av huvudkaraktärerna. Dessutom saknar filmen den charm som krävs för att höja sig över medelgeggan i genren även om den stundtals är ganska underhållande. Att Megamind låter som Stewie i family guy är ganska roligt i sig också. En halvstark 2a, DreamWorks kommer ofta på efterkälken gentemot sina konkurrenter känner jag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Megamind
Se filmen