Megiddo

Originaltitel: Megiddo: The Omega Code 2
Regissör:Brian Trenchard-Smith
Utgivningsår:2001

Om Megiddo:

Stone Alexander är den mäktigaste mannen i historien. Men bakom hans charmerade leende döljs en önskan att en gång för alla utrota mänskligheten.

Titel: The Omega Code
Regissör: Peter Hyams
År: 1999
Genre: Action, Thriller, Skräck, Mysterium
End of Days

Michael York, Michael Biehn, Udo Kier, Diane Venora, Joseph Makkar, Guy Siner, R Lee Ermey, Franco Nero, Noah Huntley, Chad Michael Murray

Hollis Barton, Stephan Blinn, John Fasano

Thriller, Fantasy

The Omega Code 2

Med i listor: Eskatologi
Diskussioner om Megiddo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Megiddo (10 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
såå kass
Robkiller (Anmäl)   10/6 2013
Antikrist kommer till jorden, växer upp och blir ledare över det förenade Europa, nu måste hans planer på världsherravälde stoppas (någon lämplig historisk parallell kan väl antas här). Kan väl närmast ses som en svagt länkad "prequel" till förra filmen i och med att det är samma "skurk"... Den verkar förvisso ha haft betydligt mer budget denna gång, men ändå så är den väldigt B... inte helt dum faktiskt, även om den är väldigt ojämn. Kul att se Michael Biehn i alla fall...
Waldo Trumbull (Anmäl)   14/11 2012
York spelar över som aldrig förr, men filmen är en riktig smörja. Större delen av filmen består mest av pratande, och flaggviftande, utan att det någonsin blir särskilt spännande eller engagerande. Slutstriden är storslagen, men när det "vita ljuset" kommer vet jag inte om jag skall skratta eller gråta, och slutscenen är rent ut sagt outhärdlig.
Peace98 (Anmäl)   14/1 2010
Var kan man köpa filmen
Leynard (Anmäl)   11/8 2007
Lite bättre än ettan iaf
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Megiddo