Melinda & Melinda

Originaltitel: Melinda and Melinda
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2004

Om Melinda & Melinda:

Två alternativa historier om hur Melinda försöker reda ut sitt liv, en tragisk och en komisk.

Titel: Rocksystrar
Regissör: Atom Egoyan
År: 2005
Genre: Drama, Mysterium
Sanna lögner

Radha Mitchell, Chloë Sevigny, Jonny Lee Miller, Will Ferrell, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Wallace Shawn, Josh Brolin, Vinessa Shaw, Steve Carell, Arija Bareikis, Matt Servitto, Zak Orth, Brooke Smith, Daniel Sunjata, Larry Pine, Andy Borowitz

Woody Allen

Drama, Komedi, Romantik

Melinda och Melinda

Recension Melinda & Melinda

- sethgecko sätter betyg 4 och skriver:
Woody Allen är en rätt produktiv snart 70-årig man. Sedan millennieskiftet har han hunnit klämma ur sig sex filmer. (Small Time Crooks, Curse Of The Jade Scorpion, Hollywood Ending, Anything Else, Melinda & Melinda och Match Point). Det är rätt duktigt och jag tror inte någon annan regissör har hunnit få ur sig lika många filmer, definitivt inte med samma lägstanivå i alla fall. Problemet med de...

Recension av Melinda & Melinda - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Skövde Filmfestival 05, Stockholm XV American Independents
Diskussioner om Melinda & Melinda  (0 diskussioner)
Kommentarer om Melinda & Melinda (135 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
supermancover (Anmäl)   12/5 2017
Tyckte inte om den alls. Styltigt skådespel och tradig/svag handling.
Ful_fisk (Anmäl)   13/8 2015
En av Woody Allens minst kända filmer, och således en positiv överraskning. Påhittig och fräck idé och stabilt utförande med bra skådisar och fin atmosfär. Velar mellan trean och fyran och det lutar uppåt. Riktigt bra!
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
När det gäller Woody Allens filmer så har jag ännu inte sett så många och de jag väl har sett har varit de mindre bra och därför har jag ännu inte haft några riktigt positiva erfarenheter av den mannen. Denna film ändrade på detta till viss del och gav mig hopp och en vilja att kolla in hans tidigare filmer då han hade sin absoluta höjdpunkt.
vonadel (Anmäl)   21/7 2014
Tycker det lät som en riktigt intressant story. Nästan lite "Sliding Doors-känsla". Tyvärr blev inte resultat som jag hade önskat. Lite småtråkig mest hela tiden. Att mitt sällskap påtalade att hon inte gillade den, men tvunget skulle se klart den, gjorde inte saken bättre. Jag tycker dock den växte lite i slutet. Ferrell var största behållningen. 5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Melinda & Melinda