American Made

Originaltitel: American Made
Regissör:Doug Liman
Utgivningsår:2017

Om American Made:

Under 1980-talet får piloten Barry Seal jobb hos CIA samtidigt som han smugglar droger i den amerikanska södern.

Titel: The Wolf of Wall Street
Regissör: Bernard Rose
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Mr. Nice

Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright, Jesse Plemons, Caleb Landry Jones, Lola Kirke, Jayma Mays, Alejandro Edda, Benito Martinez, E Roger Mitchell, Jed Rees, Fredy Yate, Mauricio Mejía, Robert Farrior, Morgan Hinkleman, Alberto Ospino

Gary Spinelli

Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Biografi

Diskussioner om American Made  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Made (37 st)
ulpe01 (Anmäl)   19:29 25/6
Hade det inte varit för Cruises karisma hade det här knappast funkat lika bra, men med honom i huvudrollen var det här riktigt underhållande. Filmen känns lika kaotisk som Barry Seals karaktär.
deswhip (Anmäl)   14:34 28/4
Tom Cruise är som vanligt utmärkt. En fantastisk historia och filmen är mycket underhållande.
Spook (Anmäl)   22:49 25/3
om ni gillade denna ska ni se serien narcos. de tom. plagierar det narrativa i filmen som i serien...
Sture Stenhög (Anmäl)   03:11 22/3
Det här var ju en jävla historia också. De verkar förvisso ha tagit sig ganska stora friheter med den, men det gör mig inte så mycket denna gång, det här är trots allt mer en thriller än en biografifilm. En väldigt underhållande thriller dessutom. Det blir gärna ganska kul med sådana här skrupelfria opportunister, och Cruise passar bra i rollen. Lite internationella politiska intriger på det, och allt presenterat i en snygg förpackning, så nog är det synd att klaga allt
kryttan (Anmäl)   12/11 2018
Välfilmat med stabila skådisar. Riktigt bra DTS-X ljudspår!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Made