American Made

Originaltitel: American Made
Regissör:Doug Liman
Utgivningsår:2017

Om American Made:

Under 1980-talet får piloten Barry Seal jobb hos CIA samtidigt som han smugglar droger i den amerikanska södern.

Titel: The Wolf of Wall Street
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Film nr.: 81924
Carlos

Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright, Jesse Plemons, Caleb Landry Jones, Lola Kirke, Jayma Mays, Alejandro Edda, Benito Martinez, E Roger Mitchell, Jed Rees, Fredy Yate Escobar, Mauricio Mejía, Robert Farrior, Morgan Hinkleman, Alberto Ospino

Gary Spinelli

Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Biografi

Diskussioner om American Made  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Made (29 st)
Solidus (Anmäl)   11:17 14/7
Galen biografi och en av de bästa uppgång-och-fall-historier på filmduken på många år. Jag är inte insatt i den sanna historien, så vad som stämmer och inte stämmer låter jag vara osagt, men något ligger till filmens fördel är att den är underhållande och vacker att titta på. Tom Cruise är klockren i huvudrollen och Doug Liman gör, i dagsläget, sin bästa film i sin karriär som regissör. Någon skrev att filmen inte har något nytt att erbjuda, vilket är korrekt, men den berättar sin historia på ett sådant sätt att den har min fulla uppmärksamhet. Tumme upp!
TURGUT (Anmäl)   15:18 11/7
Gillar denna, bra story som är berättad på ett schysst sätt. Tom Cruise gör sin roll rättvisa.
fridenpaden (Anmäl)   21:29 6/6
Intressant hur alla utnyttjar varandra här i världen. Även om filmen är kryddad med verklighetsutmanande detaljer så ger den ytterligare en bild av Escobars droghandel och USA som av alltid ska ha sin del av kakan.
Körsbär (Anmäl)   00:14 7/5
Riktigt underhållande film :)
Bumbi78 (Anmäl)   11:01 1/4
Sann eller ej, detta var en rejält underhållande historia. Cruise gör sällan bort sig och här passade han perfekt. Produktionen har många roliga flirtar till den tid det utspelar sig, dvs sent 70 tidigt 80-tal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Made
Se filmen