American Made

Originaltitel: American Made
Regissör:Doug Liman
Utgivningsår:2017

Om American Made:

Under 1980-talet får piloten Barry Seal jobb hos CIA samtidigt som han smugglar droger i den amerikanska södern.

Titel: The Wolf of Wall Street
Originaltitel: Middle Men
Regissör: George Gallo
År: 2009
Middle Men

Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright, Jesse Plemons, Caleb Landry Jones, Lola Kirke, Jayma Mays, Alejandro Edda, Benito Martinez, E Roger Mitchell, Jed Rees, Fredy Yate Escobar, Mauricio Mejía, Robert Farrior, Morgan Hinkleman, Alberto Ospino

Gary Spinelli

Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Biografi

Diskussioner om American Made  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Made (31 st)
Djason (Anmäl)   10:35 5/10
Underhållande film där Tom Cruise i vanlig ordning är bra. Att denna film ska bygga på verkliga händelser verkar ju för bra för att vara sant men hur som helst är detta en riktigt bra film.
Bomkia (Anmäl)   18:06 4/9
Cruise är riktigt vettig i denna och historien flyter på i väldigt hög takt. Det stora problemet är väl kanske just den höga takten, det blir mest massa montage. 3+
Solidus (Anmäl)   11:17 14/7
Galen biografi och en av de bästa uppgång-och-fall-historier på filmduken på många år. Jag är inte insatt i den sanna historien, så vad som stämmer och inte stämmer låter jag vara osagt, men något ligger till filmens fördel är att den är underhållande och vacker att titta på. Tom Cruise är klockren i huvudrollen och Doug Liman gör, i dagsläget, sin bästa film i sin karriär som regissör. Någon skrev att filmen inte har något nytt att erbjuda, vilket är korrekt, men den berättar sin historia på ett sådant sätt att den har min fulla uppmärksamhet. Tumme upp!
TURGUT (Anmäl)   15:18 11/7
Gillar denna, bra story som är berättad på ett schysst sätt. Tom Cruise gör sin roll rättvisa.
fridenpaden (Anmäl)   21:29 6/6
Intressant hur alla utnyttjar varandra här i världen. Även om filmen är kryddad med verklighetsutmanande detaljer så ger den ytterligare en bild av Escobars droghandel och USA som av alltid ska ha sin del av kakan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Made