Menace II Society

Originaltitel: Menace II Society
Regissör:Albert Hughes, Allen Hughes
Utgivningsår:1993

Om Menace II Society:

När Caine och O-Dog kliver in en koreansk livsmedelsbutik finner ägaren och hans fru deras närvaro obehaglig. Caine och O-Dog märker av ägarnas misstänksamhet och det hela slutar med att O-Dog skjuter dem. På vägen ut tar Caine med sig bandet från övervakningskameran. O-Dog skryter för sina vänner om dådet och visar dem videon. Men det är bara en tidsfråga innan polisen hittar Caine och O-Dog vars fingeravtryck hittats i affären.

Titel: Boyz n the Hood
År: 1989
Genre: Drama, Komedi
Do the Right Thing
Titel: Ghettoblaster
Originaltitel: Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
Regissör: Paris Barclay
Originaltitel: New Jersey Drive
Regissör: Nick Gomez (I)
År: 1995
New Jersey Drive

Tyrin Turner, Larenz Tate, Jada Pinkett Smith, MC Eiht, Glenn Plummer, Clifton Powell, Marilyn Coleman, Arnold Johnson, Pooh-Man, Samuel L Jackson, Julian Roy Doster, Too Short, Khandi Alexander, Vonte Sweet, Erin Leshawn Wiley

Tyger Williams

Drama, Action, Kriminalare

Diskussioner om Menace II Society  (0 diskussioner)
Kommentarer om Menace II Society (131 st)
Ful_fisk (Anmäl)   17/6 2017
Mindre sentimental och råare än Boyz N the Hood, vilket fungerar åt båda hållen. Inte lika moraliserande, men också en något mindre engagerande film. Men helt klart sevärd!
widez (Anmäl)   19/5 2017
En av de bästa filmerna inom sin genre.
Green Mamba (Anmäl)   23/8 2016
Filmen var bra rakt igenom. Saknade dock det lilla extra för 4:a eller 5:a. Men 3+ är den absolut värd.
CinemaStrange (Anmäl)   2/2 2015
Klart jag känner igen MC Eiht, tung skit!
Krille80 (Anmäl)   24/12 2014
En realistisk och våldsamt berättad Hood-film som är stark och får mig som tittare att bli engagerad och verkligen känna för personerna i filmen. Bra prestationer rakt igenom av skådespelarna och filmen är riktigt bra i sin genre. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Menace II Society