Metro

Originaltitel: Metro
Regissör:Thomas Carter
Utgivningsår:1997

Om Metro:

Scott är anställd vid polisen. Han fångar en våldsam bankrånare, men denne rymmer senare från fängelset, och ger sig ut på jakt efter Scott.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Collateral Damage
Regissör: Andrew Davis
År: 2002
Collateral Damage

Eddie Murphy, Michael Rapaport, Kim Miyori, Michael Wincott, Paul Ben-Victor, Carmen Ejogo, Art Evans, Donal Logue, Denis Arndt, James Carpenter, Charleston Pierce, Will Marchetti

Randy Feldman

Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Metro

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Eddie Murphy spelar en gisslanförhandlare i San Francisco. När en gisslansituation uppstår skickas han in för att göra sig till vän med brottslingarna och långsamt få ut gisslan efter gisslan och förhoppningsvis lyckas gripa skurkarna också. I den traditionella inledande "sju samurajerna"-actionscenen skjuter han en bankrånare. Sedan får han en ny partner, en vän till honom blir dödad, hans flickvän...

Recension av Metro - Läs hela!

Diskussioner om Metro  (0 diskussioner)
Kommentarer om Metro (121 st)
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Gillade inte den här filmen!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
BrutusBeefcake (Anmäl)   26/7 2016
Hade hoppats på något i samma klass som Snuten i Hollywood men det fick jag verkligen inte, även fast actionscenerna ändå känns bra så är Eddie Murphy långt ifrån sin topp här. (5/15)
ToddDowney (Anmäl)   9/5 2016
Den började bra. Ivarjefall de första 10-20 minutrarna, efter de går de utför och slutar aldrig riktigt. Och blev väldigt besviken då jag tyckte inledningsscenen var riktigt bra..
LacombeLucien (Anmäl)   8/7 2015
Nej.