Metropia

Originaltitel: Metropia
Regissör:Tarik Saleh
Utgivningsår:2009

Om Metropia:

Metropia utspelar sig i ett skrämmande Europa i en nära framtid, oljan är i princip slut och kontinentens tunnelbanenät har byggts samman till ett gigantiskt nät under Europa. Roger från Farsta vill helst inte åka tunnelbana. Han tycker det är obehagligt och han hör röster. En dag kommer Roger makten på spåret och inser att hans liv styrs i minsta detalj. Han försöker bli fri, för det behöver han hjälp av Nina, eller är det så att hon behöver honom.

Titel: Elephants Dream
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Thriller
The Double
Titel: Små röda blommor
Originaltitel: Kan shang qu hen mei
Regissör: Zhang Yuan
Regissör: Todd Solondz
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
Life During Wartime

Vincent Gallo (röst), Juliette Lewis (röst), Stellan Skarsgård (röst), Udo Kier (röst), Sofia Helin (röst), Alexander Skarsgård (röst), Shanti Roney (röst), Fares Fares (röst), Fredrik Eddari (röst), Indy Neidell (röst)

Fredrik Edin, Stig Larsson, Tarik Saleh

Animerad, Thriller, Science Fiction

Danmark, Norge, Sverige
Diskussioner om Metropia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Metropia (149 st)
Murvel48 (Anmäl)   10/1 2018
Det var säkert bra gjort men i första hand var det ointressant och tråkigt.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
DIProgan (Anmäl)   11/12 2014
Intressant grafisk teknik men filmen var allt i dystraste laget.
Rixn (Anmäl)   10/2 2014
Underbar Stasi-estetik och 3D-modellering/texturering. Mindre lyckad animering, framförallt läppsynk. Det värsta med filmen är dock själva berättandet. Historien i sig må vara krystad med ett hopkok av ett europeiskt tunnelbanesystem och kontrollschampo, men det hela förvärras av att de inte lyckas förklara hur det hela hänger ihop.
AlbinWesley (Anmäl)   4/4 2013
Lite för mycket som inte faller på plats, även om svensk sci fi alltid uppskattas om än endast för just det. Hade man släppt några av trådarna redan från början och satsat på en kortfilm av något slag istället, hade det kunnat lyckas riktigt bra istället.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Metropia