Midnatt i ondskans och godhetens trädgård

Originaltitel: Midnight in the Garden of Good and Evil
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1997

Om Midnatt i ondskans och godhetens trädgård:

New York-journalisten Kelso har fått i uppdrag att skriva ett reportage om den kände, förmögne, excentriske och homosexuelle antikhandlaren Williams och ett av hans kända julpartyn. Han träffar Williams unge, sexige, men också våldsamme älskare Billy. Senare under natten mördas Billy. Williams anklagas för mord och Kelso stannar kvar och följer rättegången.

Titel: Misstänkt
Originaltitel: The Incident
Regissör: Joseph Sargent
År: 1990
Fruktans läger

John Cusack, Kevin Spacey, Jack Thompson, Irma P Hall, Jude Law, Alison Eastwood, Paul Hipp, Lady Chablis, Geoffrey Lewis, Richard Herd, Leon Rippy, Bob Gunton, Kim Hunter, Dorothy Loudon, Anne Haney, Michael O'Hagan, Gary Anthony Williams

John Lee Hancock

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Midnatt i ondskans och godhetens trädgård  (0 diskussioner)
Kommentarer om Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (72 st)
jonbo (Anmäl)   09:14 19/2
Svag trea, har något jag gillar men döljer detta väl i en alltför utdragen historia.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Jamesa (Anmäl)   14/11 2016
Smånice. Cusacks runtdrivande räddar denna till betyg 2. Kriminalhistorien känns ointressant och oengagerande.
Krille80 (Anmäl)   28/11 2014
Clint Eastwoods film lyckas skapa ett visst intresse hos mig men den fänglar aldrig tyvärr och detta trots att det finns en hel del skådespelare som imponerar. Ytterligare på den negativa sidan så är denna film alldeles, alldeles för lång. Ska en film ha denna längd måste den vara gripa tag i något inom mig. Där misslyckas denna film.
Solidus (Anmäl)   28/12 2013
Mysdeckare av Clint Eastwood. Styrkan med verket är när John Cusack driver runt och försöker lösa mordgåtan, medan domstolsscenerna sänker filmen en aning. Även om Clint har skapat mysig stämning i sin film samt bjuder på ett vackert foto över Savannah, så måste det tyvärr sägas att han har varit slarvig med att introducera element i filmen som sedan aldrig får någon betydelse för handlingen. Helhetsmässigt sett är detta en bra deckare med trevlig miljö samt ett bra skådespel från Cusack och Spacey.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Midnatt i ondskans och godhetens trädgård