Midnight Run

Originaltitel: Midnight Run
Regissör:Martin Brest
Utgivningsår:1988

Om Midnight Run:

Jack Walsh är en före detta polis som numera jagar reda på brottslingar och får betalt för det. Han får i uppdrag att hitta Jonathan Mardukas. Men det visar sig bli aningen svårt att få med honom hem. Han har nämligen maffian, polisen och en av sina kollegor efter sig.

Titel: Another Midnight Run
Regissör: Anne Fletcher
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Hot Pursuit

Robert De Niro, Charles Grodin, Yaphet Kotto, John Ashton, Dennis Farina, Joe Pantoliano, Richard Foronjy, Robert Miranda, Philip Baker Hall, Wendy Phillips, Lois Smith, Jack Kehoe

George Gallo

Komedi, Action, Kriminalare, Äventyr, Roadmovie

Recension Midnight Run

- GrandMaster_E sätter betyg 4 och skriver:
Under hela åttiotalet så bokstavligt talat frossades det i så kallade ”Buddy movies”, som i det stora hela brukar handla om ibland en vit, en svart eller en dum, en smart (oftast poliser) o.s.v. som paras ihop mot sin vilja och tvingas samarbeta och oftast retar gallfeber på varandra till en början, och resultaten samt kvalitén av dessa filmer varierar betydligt. Bra exempel är så gott som alla dödligt...

Recension av Midnight Run - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Midnight Run  (0 diskussioner)
Kommentarer om Midnight Run (152 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Skönt underhållande
Tsurugi (Anmäl)   27/12 2016
Stark trea, trevlig komedi.
Barneyk (Anmäl)   31/1 2016
Skön och klassisk Buddy-cop movie med en bra De Niro i huvudrollen. Hade ett riktigt fint och mänskligt ögonblick med familjen. Ganska stark trea.
mammene (Anmäl)   2/1 2016
En mycket underhållande action med galna upptåg och moral i botten, dialogerna och samspelet är det bästa, så själva biljagandet ger mig inte så mycket. Med en Robert De Niro i toppform och med hjälp av Yaphet Kotto och John Ashton blir det en mycket angenäm och rolig filmupplevelse.
Sture Stenhög (Anmäl)   1/1 2016
En väldigt underhållande 80-tals-rulle där skådespelarna står för en stor del av behållningen. Robert De Niro är väldigt sevärd i huvudrollen och han blir bra uppbackad av den övriga ensemblen där framför allt Yaphet Kotto skiner. Manuset följer förvisso en standardformel, men dialogen är bra, och man lyckas alldeles utmärkt med att jonglera de olika aktörerna under resans gång. Som tittare är det bara att hålla i hatten och trivas
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Midnight Run