Midnight Special

Originaltitel: Midnight Special
Regissör:Jeff Nichols
Utgivningsår:2016

Om Midnight Special:

En far och hans son ger sig ut på rymmen efter att pappan upptäckt att sonen besitter speciella krafter.

Titel: E.T.: The Extra-Terrestrial
Regissör: Alex Proyas
År: 2009
Genre: Drama, Science Fiction, Mysterium
Knowing

Sam Shepard, Kirsten Dunst, Michael Shannon, David Jensen, Joel Edgerton, Sean Bridgers, Lucy Faust, Paul Sparks, Sharon Landry, Bill Camp, Scott Haze, Adam Driver, Dana Gourrier, Sharon Garrison, Allison King, Jaeden Martell

Jeff Nichols

Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Diskussioner om Midnight Special  (0 diskussioner)
Kommentarer om Midnight Special (41 st)
Hengman (Anmäl)   12:22 17/6
Obegripligt höga betyg på denna kalkon. Efter att ha sett film i 30 år brukar jag lyckas undvika det värsta skräpet, men ibland råkar en och annan slinka igenom ändå - och detta var den värsta i år. Stämningen i de inledande scenerna är lovande, men följs sedan av skådespelare som är mindre karismatiska än skyltdockor, oförståelig händelseutveckling och framför allt - specialeffekter som jag hade kunnat göra bättre på min mobiltelefon (Doro, knapptelefon). Pinsamt!
Rele (Anmäl)   22:49 8/2
En seg thriller. Jag tyckte inte om den och därför ger jag en tvåa.
lucius (Anmäl)   31/3 2018
Ett relativt bra betyg för att den håller intresset uppe tills dess att alla märkliga trådar som vävts leder till ett riktigt krystat slut.
Anxie (Anmäl)   20/1 2018
Jag brukar inte ha något emot långsamma filmer, men den här blev för mycket. Full av konstpauser där jag inte tycker det behövs. Visst, det är rätt vackert. Men jag saknar handling, eller snarare begriplighet i handlingen. Det känns som att filmen tar sig själv på alldeles för stort allvar. Den lyckas heller inte beröra mig, och jag är väldigt lättrörd.
Manko (Anmäl)   19/9 2017
En bra film som nästan helt hänger på ton. Det hade så väldigt lätt kunnat bli en glassig action eller emo thriller, men den kommer snyggt undan med sina fantastiska inslag på grund av en solid ton av realism. Det är inget gravallvar direkt, men den känns jordad, vilket leder till ett smakfullt resultat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Midnight Special