Miffo

Originaltitel: Miffo
Regissör:Daniel Lind Lagerlöf
Utgivningsår:2003

Om Miffo:

Tobias är nyutexaminerad präst som börjar jobba i en av Stockholms fattigaste förorter i tron att han ska kunna förändra världen. Den grå betongen står i bjärt kontrast till hans trygga, borgliga hem. Här träffar han Carola som lever på socialbidrag och bor tillsammans med sin alkoholiserade mamma. Kärlek uppstår, men kan deras världar förenas?
Se filmen på Plejmo

Regissör: Staffan Lindberg
År: 2009
Genre: Komedi, Romantik
Sommaren med Göran

Jonas Karlsson, Livia Millhagen, Ingvar Hirdwall, Liv Mjönes, Kajsa Ernst, Isa Aouifia, Fyr Thorwald, Carina Boberg, Gustav Levin, Malin Crépin, Robin Keller, Jan-Erik Emretsson, Joel Östlund, Stig Asp, Eva Dahlman

Malin Lind Lagerlöf

Drama, Komedi, Romantik

Sverige

Recension Miffo

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
Tobias är, mot sina föräldrars vilja, en nyexaminerad präst som är trött på sin småborgerliga tillvaro och bakgrund och söker därför medvetet en plats som präst i en förort i hopp om att göra skillnad i världen. Väl där möter han Carola, en ung rullstolsbunden, socialbidragstagande kvinna med uppenbarliga problem med alkoholen som säger vad hon vill, när hon vill och har en garderob som Tobias...

Recension av Miffo - Läs hela!

Diskussioner om Miffo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miffo (305 st)
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Det finns pytte lite humor i den här filmen, annars är den inte mycket för världen... och den är ganska tragisk dålig!!
picklessmulan (Anmäl)   20/8 2017
Egentligen ett dåligt manus men ändå underhållande
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2016
En bra, rolig och underhållande film där Jonas Karlsson gör en av sina bästa roller.
Tatty (Anmäl)   8/1 2016
Älskar Miffo och Jonas Karlsson. Han är så jävla bra!! Filmen är så rolig, galen och bra.
AlbinWesley (Anmäl)   27/8 2015
Ohyggligt stereotyp svensk komedi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Miffo