Mildred Pierce

Originaltitel: Mildred Pierce
Regissör:Todd Haynes
Utgivningsår:2011

Om Mildred Pierce:

Mildred Pierce tröttnar på sin opålitlige make Bert och beslutar sig för att leva självständigt trots att depressionen står på tröskeln i 30-talets Los Angeles. Hon tar jobb som servitris men döljer denna skamliga syssla för sina döttrar, Veda och Ray. Mildred arbetar sig upp i Los Angeles restaurangbransch och låter inte männen i hennes liv stå i vägen för ambitionerna men hennes självuppoffrande relation till dottern Veda, hotar att ödelägga allt.

Titel: Mildred Pierce - en amerikansk kvinna
Regissör: Elia Kazan
År: 1961
Genre: Drama, Romantik
Feber i blodet

Kate Winslet, Evan Rachel Wood, Brían F O'Byrne, Melissa Leo, James LeGros, Guy Pearce, Marin Ireland, Mare Winningham, Miriam Shor, Halley Feiffer, Morgan Turner, Hope Davis, Elvy Yost, Quinn McColgan, Ronald Guttman, Murphy Guyer, Diane Kagan

Todd Haynes, Jonathan Raymond

Drama, Mini-serie

Med i listor: James M Cain
Diskussioner om Mildred Pierce  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mildred Pierce (27 st)
Roswall (Anmäl)   20:30 5/2
Fattade inte den här.
Stygga-Vargen (Anmäl)   13/10 2018
Värdelös!
DYV (Anmäl)   12/7 2014
Väldigt engaerande känslostark miniserie. De tre första avsnitten håller klart högre kvalité än de två avslutande. Logiken blir mer bristfällig och tempot mer avstannande. Kate Winslet levererar en klockren insats. Styrkan i serien är att åskådaren behöver göra egna ställningstaganden och reflektera över ens egen moral och värderingar. Allt presenteras inte så självklar om vad som är "rätt" och "fel".
myslas (Anmäl)   27/3 2013
Hög kvalitet som vanligt när det gäller serier från HBO och Kate Winslet är mycket bra i huvudrollen. Men den är inte lika fängslande som flera av deras övriga serier.
anneliecn (Anmäl)   31/12 2012
Någon mer än jag som ville ge dottern en double fly kick mellan ögonen?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mildred Pierce