Milk

Originaltitel: Milk
Regissör:Gus Van Sant
Utgivningsår:2008

Om Milk:

Film om Harvey Milk, som var den förste folkvalde amerikanen som levde som öppet homosexuell. Milk levde i San Francisco på 1970-talet och mördades av en konservativ politisk motståndare. Händelsen blev historisk genom att mannen som höll i vapnet bara dömdes för dråp, och inte mord. Detta ledde till upplopp bland invånarna i gaystadsdelen Castro i San Francisco.

Titel: Dallas Buyers Club
Originaltitel: The Times of Harvey Milk
Regissör: Rob Epstein
År: 1984
The Times of Harvey Milk

Sean Penn, Josh Brolin, Emile Hirsch, James Franco, Diego Luna, Alison Pill, Victor Garber, Denis O'Hare, Joseph Cross, Lucas Grabeel, Stephen Spinella, Brandon Boyce, Kelvin Yu, Boyd Holbrook, Ted Jan Roberts, Jeff Koons, Howard Rosenman

Dustin Lance Black

Drama, Biografi

Recension Milk

- Andy_B sätter betyg 3 och skriver:
Efter 7 års skapande av filmer med ett ganska så experimentellt berättande så återgår Van Sant till en mer konventionell skapelse: Milk. Jag har uppskattat Van Sants senaste filmer som dessutom verkar ha haft unga människor som ett genomgående tema. Därför kändes det nästan lite trist, tänkte jag, när jag hörde om Milk första gången. Men det är en godkänd film. Sean Penn (som alldeles nyss dessutom...

Recension av Milk - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Milk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Milk (276 st)
Ful_fisk (Anmäl)   19:19 20/2
Lite rörig emellanåt, men överlag en klart bra och stabil film. Bra skådespeleri, framför allt!
LadyFlanders (Anmäl)   12/2 2018
Lite för lång, men Sean Penn gör en av sina bästa insatser här.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
abnormal (Anmäl)   19/8 2017
Väldigt välspelad och sevärd.
Dele (Anmäl)   11/1 2015
En välgjord och historiskt intressant film med en bra Sean Penn i huvudrollen. Trovärdigheten i storyn och tilliten till åskådaren får sig tyvärr en törn p.g.a. det typiskt överdramatiserade berättandet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Milk
Se filmen