Miller's Crossing

Originaltitel: Miller's Crossing
Regissör:Joel Coen
Utgivningsår:1990

Om Miller's Crossing:

Tom Reagan, en rådgivare till en maffiaboss under förbudstiden, försöker hålla fred mellan olika gäng.

Titel: The Man Who Wasn't There
Originaltitel: The Cotton Club
Regissör: Francis Ford Coppola
År: 1984
Cotton Club

Gabriel Byrne, Steve Buscemi, Albert Finney, Marcia Gay Harden, John Turturro, Jon Polito, Mike Starr, Al Mancini, Richard Woods, Thomas Toner, J E Freeman, Frances McDormand, Olek Krupa, Michael Jeter

Joel Coen, Ethan Coen

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Miller's Crossing

- Fetjocke sätter betyg 5 och skriver:
Ibland, alldeles för sällan, stöter man på en film som har en intrig som tvingar en att vara alert för att hänga med, överraskar en och leker med ens förväntningar, utan att för den skull bli ologisk. Jag gillar såna filmer. Det här är en sådan film. Miller’s Crossing är bröderna Coens tredje film och, i mitt tycke, en av deras bästa. Det är dock på sin plats med en varning för alla Coen-fans som...

Recension av Miller's Crossing - Läs hela!

Diskussioner om Miller's Crossing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miller's Crossing (300 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
ulfsahlstrom (Anmäl)   7/9 2017
Smart och snygg "hjälte" i en film som inte följer de vanliga mönstren.
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/9 2017
Det här var ingen höjdare.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det här är en gangsterfilm med rätt så mycket drama i sig. Rollkaraktärer och detaljer är hårt utmejslade, det hela blir för ambitiöst på nått sätt. Trots att det mesta är mycket snyggt och noggrant utfört blir slutresultatet ändå bara hyfsat eftersom intrigen är svag
saggesaliv (Anmäl)   28/11 2014
Vi är i förbudstidens USA där den lilla staden vi besöker styrs av dåtidens maffiabosser. Huvudkaraktären är rådgivaren Tom Reagan som hjälper till lite här och var, spelar upp sina pengar, kommer i problem och spelar dubbelspel. Detta var en liten härlig 90-tals pärla om förbudstiden. Den är förbannat snygg rakt igenom och bara skriker Coen all-over. Grejen med Coen-bröderna är att de oftast (inte alltid) lyckas skapa film på ett sätt där våldet är i hårt fokus och att allting är lite överdrivet, men aldrig för mycket för att vara fånigt. Detta gör att en Coen-film innehåller både humor, drama, skräck, blod, våld och briljant dialog. Miller's Crossing är ett praktexempel på vad jag precis beskrev. Den är våldsam, den är rolig, den är allvarlig, den är lite gränsöverskridande, men klart förbannat så är den bra. Gabriel Byrne gör en riktigt bra rollprestation och hans karaktär är verkligen älskvärd. Även John Turtoro och Jon Polito är riktigt härlig i denna film. Allt som allt var Miller's Crossing en trevlig liten film. Den stannar på en stabil sjua. Betyg: 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Miller's Crossing