Betyg idag: 1 758 Besökare idag: 5 916

Originaltitel: Million Dollar Baby
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:2004

Om Million Dollar Baby:

En före detta proffsboxare driver en boxningsklubb där det en dag dyker upp en tjej som bestämt sig för att bli proffsboxare. Han är inte intresserad av att hjälpa henne, och är övertygad om att hon kommer att misslyckas. Hon är envis och börjar träna på egen hand. Snart har klubbens allt i allo fått upp ögonen för hennes talang och börjar coacha henne. Motgångar och folkets misstro byts snart i framgång och beundran.

Titel: The Fighter
Regissör: Edward Zwick
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Äventyr
Blood Diamond

Morgan Freeman, Hilary Swank, Clint Eastwood, Brian F O'Byrne, Margo Martindale, Jay Baruchel, Michael Peña, Mike Colter, Lucia Rijker, Anthony Mackie, Riki Lindhome, Benito Martinez, Bruce MacVittie

Paul Haggis

Drama

Recension Million Dollar Baby

- Greenleaf sätter betyg 4 och skriver:
Clintan spelar en före detta proffsboxare som sköter en boxningsklubb. När det dyker upp en målmedveten tjej som vill bli proffs blir han tveksam, men han beslutar sig ändå för att träna henne. Jag har alltid uppskattat bra boxningsfilmer. Trots att jag inte gillar att titta på sporten så tycker jag att den gör mycket bra ifrån sig på duken. Jag vet inte varför men jag njuter alltid av att titta...

Recension av Million Dollar Baby - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Boxning, Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Oscars
Diskussioner om Million Dollar Baby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Million Dollar Baby (877 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   01:18 21/10
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
En boxningsfilm? Ja visst, Swank går på knock. Men händelseförloppet är bortom det förväntade. Huvudrollstrion Clintan, Freeman och Hillary Swank gör alla en strong insats, speciellt Swank. Jag blir alltmer imponerad av henne. Mycket beröm och statyetter har det här fått, för mycket tycker nog jag. Men sevärt är det.
Green Mamba (Anmäl)   21/8 2016
Jag brukar inte vara så frikostig med femmorna men det här var en klockren femma!
Sarakin76 (Anmäl)   17/8 2016
Clintan er så flink. Åssen gjør gammern det?
supermancover (Anmäl)   22/7 2016
Gillar många skådespelare i denna, men himla trög och irriterande i perioder. Väldigt synd, då jag trodde att jag skulle tycka jättemycket om filmen. Så blev det inte. En svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Million Dollar Baby