Min börda

Originaltitel: Min börda
Regissör:Niki Lindroth von Bahr
Utgivningsår:2017

Om Min börda:

Ett köpcentrum vid en stor motorväg utgör platsen för en apokalyptisk musikal med autotune-musik framförd av humorgruppen Klungan.

Olof Wretling (röst), Mattias Fransson (röst), Carl Englén (röst), Sven Björklund (röst)

Niki Lindroth von Bahr

Drama, Kortfilm, Komedi, Animerad, Musikal

Sverige
Diskussioner om Min börda  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min börda (3 st)
Tonti (Anmäl)   11:30 22/7
Fantastisk scenografi förstås, och kul film. Tycker kanske att den kunde haft ett lite rakare patos rakt igenom, delen med fiskarna är ändå bäst.
Christofer (Anmäl)   07:23 11/7
Det började lite knasigt-men-kul men sedan blev det alldeles för ’artsy’ för min smak.
Rehn108 (Anmäl)   8/1 2018
Stillbilder och rentav trailer får mig att tro att det här ska bli en film i min smak, men ack så fel jag hade. Konstig, men inte på ett intressant sätt utan på ett ganska trist sådant. Filmen är mycket snyggt gjord, men det känns som att stop motion-tekniken kom i första hand och innehållet i andra hand. Eller kanske tredje. Om ens det. Jag hade önskat en något tydligare kontext. Nu får jag läsa mig till kontexten i intervjuer och artiklar om denna prisbelönta film. Jag hade även önskat att det gick att höra vad djuren sjöng...