Min bror är enda barnet

Originaltitel: Mio fratello è figlio unico
Regissör:Daniele Luchetti
Utgivningsår:2007

Om Min bror är enda barnet :

Accio är den lättretlige, explosive bråkstaken, föräldrarnas sorgebarn som tar varje tillfälle till kamp. Hans bror Manrico är den karismatiske unge mannen som älskas av alla, men under den välputsade ytan är han precis lika farlig som Accio. I en liten italiensk by under 1960- och 70-talen utspelas dessa passionerade bröders äventyr. De strider hårt om politiken men viktigast av allt, om samma kvinna. 15 år av Italiens historia passerar under det att bröderna trots sina olikheter finner att de egentligen är mycket lika.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Il sangue dei vinti
Regissör: Michele Soavi
År: 2008
Blood of the Losers
Titel: Vi som älskade varann så mycket
Originaltitel: C'eravamo tanto amati
Regissör: Ettore Scola
År: 1974
Genre: Drama, Komedi
Vi som älskade varann så mycket
Titel: Mellan himmel och jord
Originaltitel: Come Dio comanda
Regissör: Gabriele Salvatores
År: 2008
Mellan himmel och jord

Elio Germano, Riccardo Scamarcio, Alba Rohrwacher, Massimo Popolizio, Luca Zingaretti, Anna Bonaiuto, Angela Finocchiaro, Diane Fleri

Daniele Luchetti, Sandro Petraglia, Stefano Rulli, Antonio Pennacchi

Drama, Komedi, Kriminalare

My Brother Is an Only Child

Frankrike, Italien

Recension Min bror är enda barnet

- crawler sätter betyg 2 och skriver:
Till en början ser ”Min bror är enda barnet” ut och låter som den mest stereotypa bilden av italiensk film. Det är ständig solgassande landsbygd, svettiga kvinnor som cyklar och har bomullsklänning, mustiga män med skitiga linnen och ett ständigt skrikande, gestikulerande och örfilande av sina barn. Det lugnar tack och lov ner sig då filmen gör ett drastiskt kast från Accios yngre år till hans tonår....

Recension av Min bror är enda barnet - Läs hela!

Diskussioner om Min bror är enda barnet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min bror är enda barnet (13 st)
Ghostface (Anmäl)   27/11 2016
Det är syskonrelationen som dominerar filmens existens och då den tänder till så tänder filmen till.
goeran (Anmäl)   27/10 2016
En meningslös skräpfilm; nästan två bortkastade timmar.
tpb (Anmäl)   13/4 2012
Hade då huvudrollsinnehavarna varit något karismatiska hade nog filmen blivit intressant. Svag trea.
Nonoshe (Anmäl)   3/2 2012
Svag för italienskt!
choklatchip (Anmäl)   5/11 2011
En fin film om att hitta sig själv och sin egen väg, att passa in och sticka ut. Bra skådespeleri som visar på vilsenhet och kärlek och hat till familjen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min bror är enda barnet
Se filmen