Min flicka i vapenrock

Originaltitel: For Me and My Gal
Regissör:Busby Berkeley
Utgivningsår:1942

Om Min flicka i vapenrock:

Utspelas under första världskriget. Palmer och Hayden slår sig samman som vaudeville artister och Harry Palmer skadar medvetet sina händer för att slippa slåss i kriget.
Se filmen på iTunes

Judy Garland, Gene Kelly, George Murphy, Mártha Eggerth, Ben Blue, Stephen McNally

Howard Emmett Rogers, Richard Sherman

Drama, Romantik, Musikal

Diskussioner om Min flicka i vapenrock  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min flicka i vapenrock (6 st)
goeran (Anmäl)   6/6 2016
Busby Berkeleys For Me and My Gal från 1942 är en trevlig och underhållande musikal med många sköna sånger. Och Judy Garland är lysande. Då spelar det faktiskt mindre roll att manuset är lite klent.
Sznax (Anmäl)   23/6 2011
Man kan egentligen inte tycka illa om en film med Judy Garland och Gene Kelly. Så även om filmens stora är ganska usel så hjälper ett antal sånger (några var dock trista) och två underbara skådespelare filmen att bli bra. Förvånandsvärt lite krigspropaganda med tanke på att den var gjord under kriget. Betyg 5.2
kennert (Anmäl)   13/3 2011
För mycket krigspropagande.
emmabo (Anmäl)   25/9 2010
Första halvan av filmen är bra och riktigt mysig med sina lagom lättsamma små intriger och relationsspel varvade med musikalnummer. När fokus sedan flyttas till kriget får filmen en helt annan ton, som inte riktigt fungerar idag.
Morayeel (Anmäl)   16/5 2007
egentligen hemsk patriotistisk krigspropaganda...men Kelly är alltid Kelly...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min flicka i vapenrock