Min frus förste älskare

Originaltitel: Min frus förste älskare
Regissör:Hans Åke Gabrielsson
Utgivningsår:2006

Om Min frus förste älskare:

Vivi och Magnus - ett strävsamt par sedan 25 år tillbaka får sitt förhållande satt på prov när Vivi blir snuvad på sin årliga resa till Verona och istället hamnar på en italiensk restaurang med sin ungdomskärlek, konstnären Robert. Magnus, som återupplivar sitt gamla proggband efter att hiphoparen Q-Tee gjort succé av en av deras gamla låtar, har också ett förflutet som nu gör sig påmint. En rad missförstånd bäddar för nödlögner och leder till sammanträffanden som inte bara drabbar Vivi och Magnus. Innan helgen är över har alla en hel del att förklara, inte minst för sina barn.

Titel: Att göra en pudel
År: 2010
Genre: Komedi
Film nr.: 82001
Bröderna Karlsson

Marika Lagercrantz, Philip Zandén, Sissela Kyle, Cecilia Frode, Mats Bergman, Sverrir Gudnason, Hanna Alström, Pontus Gustafsson, Carl Kjellgren, Mikael Samuelsson, Melinda Wrede

Hans Åke Gabrielsson, Marianne Willtorp

Drama, Komedi

Sverige
Diskussioner om Min frus förste älskare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min frus förste älskare (41 st)
Rai (Anmäl)   1/10 2017
Hopplöst sämst.... till och med för att vara svenskt...
calback (Anmäl)   30/12 2012
Jag såg den här filmen på bio 2006 och fick plötligt lust att se om den. Som Gigi skriver här nedan är det mycket bra jobbat av hela ensamblen, och faktum är att storyn och miljöerna känns trovärdiga på ett märkligt sätt som är ytterst ovanligt för svenska filmer i mina ögon. Marika Lagerkranz och särskilt Sissela Kyle gör mycket bra ifrån sig. När man ser Sissela kan man inte låta bli att "harmas" litet över att hon inte fått göra mera film. En ovanligt kul och bra svensk film helt enkelt.
Xenox (Anmäl)   16/7 2012
Överraskande bra dramakomedi.
Gigi1943 (Anmäl)   1/4 2012
Vill nog säga att det är bra jobbat av hela ensemblen, riktigt rolig tidvis så jag såg den med stor behållning och jag blir så himla glad när spelplatsen är Stockholm. Absolut en stark trea från mig.
WideOpenSpace (Anmäl)   30/12 2010
Jag råkade vinna den här filmen på ett lotteri. Osäkert om jag borde ha betraktat vinsten som en positiv utveckling av mitt liv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min frus förste älskare