Min hemlighets blomma

Originaltitel: La Flor de mi secreto
Regissör:Pedro Almodóvar
Utgivningsår:1995

Om Min hemlighets blomma:

Leo Marcias skriver kärleksböcker men är missnöjd med sitt eget liv som hon försöker förändra.

Titel: Diamond Flash
Regissör: Billy Wilder
År: 1957
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Ariane

Marisa Paredes, Rossy de Palma, Juan Echanove, Carmen Elías, Chus Lampreave, Kiti Manver, Joaquín Cortés, Manuela Vargas, Imanol Arias, Gloria Muñoz, Juan José Otegui, Nancho Novo

Pedro Almodóvar

Drama

Spanien, Frankrike
Diskussioner om Min hemlighets blomma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min hemlighets blomma (23 st)
precineadd (Anmäl)   6/10 2014
här börjar det hända saker med pedro
Pierre Lunaire (Anmäl)   3/8 2011
Almodovar är alltid underhållande och bra. Ibland inte helt fantastiskt men alltid sevärt. Denna film är ett mellanspel i Almodovars rad av filmer. Passion, otrohet, kiosklitteratur,en moder som vänder tillbaka, allt ingredienser som dyker upp hos Almodovar. Värd att se, men inte ett storverk.
Ola_Schubert (Anmäl)   5/9 2010
Pedro knyter skickligt ihop en historia, som tyvärr inte engagerar mig speciellt, i den film, som känns väldigt spansk, t.o.m för att vara gjord av Almodóvar . Men det är väldigt svårt att betygsätta denna film då, även om jag hade svårt att intressera mig för den medelålders kvinnan, ändå kände lite sympati för henne, på slutet. Dessutom så finns det en hänvisning i filmen som verkar delvis knyta an till en senare av hans filmer, "Att återvända". Modern är också härlig och gestaltar en farmor i en annan Almodóvar film "Vad har jag gjort för att förtjäna detta", en film som har andra nackdelar. Så känslomässigt så lutar det mer åt en svag trea i betyg, men förståndsmässigt åt en stark sådan. Jag följer förståndet och ger filmen en stark tre, trots min bristen på engagemang.
Mialind (Anmäl)   4/8 2009
Vacker film, inte förutsägbar och tråkig utan med en röd tråd genom handlingen. Underhållande!
origC-J (Anmäl)   16/4 2009
Kompetent regi av Almodovar, med ett flertal roliga stunder. Men som helhet tillhör filmen inte hans bästa, det är lite slentrian med samma koncept som i flera tidigare filmer och många drag som känns igen, med den envisa comic-relief mamman (tom samma skådis) och att återvända till landet för att finna sig själv. Klart godkänd, men finns bättre av Pedro.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min hemlighets blomma