Min middag med Andre

Originaltitel: My Dinner with Andre
Regissör:Louis Malle
Utgivningsår:1981

Om Min middag med Andre:

Manusförfattarna och skådespelarna Wallace Shawn och Andre Gregory träffas på en finare New York-krog och diskuterar stort och smått under måltidens gång.

Titel: The Sunset Limited
Angst

Wallace Shawn, Andre Gregory

Wallace Shawn, Andre Gregory

Drama

Diskussioner om Min middag med Andre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min middag med Andre (20 st)
Tonti (Anmäl)   23:19 19/2
Vet vad den gör och gör det fantastiskt väl. Gillar verkligen när filmer begränsar sig själva och vet att utnyttja sina ramar på bästa sätt: På sätt och vis pjäsig men samtidigt skulle detta aldrig kunna vara just en pjäs, om publiken inte var så liten att den kunde sitta runt bordet förstås. Väldigt fin film.
Ful_fisk (Anmäl)   5/11 2018
Rätt bra, men jag hade väntat mig lite mer. Älskar kammarspel, och det här är ju ett ganska definitivt sådant. Dialogen är dock inte så svindlande som i somliga filmer av inom samma kategori, och det känns en smula högtravande lite väl ofta. Men det funkar. Bra känsla, bra skådespeleri.
Barneyk (Anmäl)   31/3 2017
Tog mig bara 6 år att gå från sugen till att faktiskt se. Oväntat bra dock och jag gillar verkligen hur det känns som två människor som filosoferar om livet och inte någonting som presenterar absoluta sanningar som det så lätt kan bli. Otroligt väldriven dialog som suger in mig från första början. Ett par svackor här och där kanske men känslan är verkligen "oj, redan slut" när det är slut. Mycket bra och intressant och får mig att tänka mycket på saker i mitt eget liv.
gjoob (Anmäl)   27/7 2016
Älskar sånt här. Mottar tacksamt tips om liknande, helt dialogdrivna, filmer.
Manko (Anmäl)   8/4 2016
Riktigt bra. Superb känsla av närvaro. Och för att vara en film byggd kring en enda konversation så är den förvånansvärt jämn och intressant hela vägen igenom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min middag med Andre