Min så kallade pappa

Originaltitel: Min så kallade pappa
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:2014

Om Min så kallade pappa:

Gravida Malin har ingenstans att bo när hennes pojkvän Frank gör slut. Som sista utväg söker hon upp sin pappa Martin trots att de aldrig har träffats. Han visar sig vara är en arrogant och självupptagen skådespelare. Men innan Malin hinner berätta vem hon är drabbas Martin av en stroke.

Titel: Medan du sov
Originaltitel: The Matthew Shepard Story
Regissör: Roger Spottiswoode
År: 2002
Mordet på Matthew Shepard

Michael Nyqvist, Martin Aliaga, Källa Bie, Johannes Brost, Sverrir Gudnason, Lotta Tejle, Jimmy Lindström, Kjell Wilhelmsen, Josefin Neldén, Vera Vitali, Moa Silén, Henrik Dorsin, Tova Magnusson, Lea Heed, Gunilla Bergerham, Beatrice Evang

Ulf Malmros

Drama

My So-Called Father

Sverige
Diskussioner om Min så kallade pappa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min så kallade pappa (47 st)
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Som sagt var, har väldig svårt för svenska filmer...
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
päronanton (Anmäl)   31/8 2017
Fantastisk film! Mycket stark film! Michael och Vera är lysande i sina roller, en film som berör!
vonadel (Anmäl)   27/7 2017
Kändes som läge att se denna nu efter Nyqvists tragiska bortgång. Tycker han var en av Sveriges bästa manliga skådisar. Men faktum är att Vitali överglänser honom i denna. Det är framför allt p g a skådespeleriet som jag ger så pass högt betyg. 7/10
Nalland (Anmäl)   13/11 2016
Förälder åt sin förälder. Går inte att bortse från vikten att föräras "rätt" förälder. Fint utformad i berättandet och dess berättande och inslag av feel good trots uppgivenhet. De moraliska pekpinnarna går dock att vara utan. Hade gnutta svärta, villket sorten relation av frånvarande förälder kan tillgodogöra, hade filmen varit ännu bättre. Värt nämna Nyqvist som stort barn, får visa en ovanligt humoristisk sida, guldpeng på scenen bockandes vid persiennerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min så kallade pappa
Se filmen