Min store tjocke far

Originaltitel: Min store tjocke far
Regissör:Kjell-Åke Andersson
Utgivningsår:1992

Om Min store tjocke far:

Det är år 1959. En Volvo PV 444 färdas genom det fagra landskapet. I bilens baksäte befinner sig elvaårige Osvald. I framsätet sitter föräldrarna med vilka han ska tillbringa sommarlovet. Pappan är en alkoholiserad drömmare som fastnar i sin livslögn.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Agnieszka Holland
År: 1999
Mirakelmördaren
Titel: Hip Hip Hurra!
Originaltitel: Hip Hip Hurra!
Regissör: Kjell Grede
År: 1987
Hip Hip Hurra!

Rolf Lassgård, Krister Henriksson, Ann Petrén, Nick Börjlind, Gunilla Röör, Tomas Norström, Tomas von Brömssen, Halvar Björk, Leif Andrée, Bertil Norström, Yvonne Schaloske, Lena Strömdahl

Kjell-Åke Andersson, Magnus Nilsson

Drama

Sverige, Norge
Diskussioner om Min store tjocke far  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min store tjocke far (44 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Jobbig och pretentiös smörja
Haenskii (Anmäl)   7/10 2017
Otroligt tråkig och intetsägande. Manuset är helt knas, skådespelarna ger inget vidare intryck och det enda jag tänker på under filmen är när den ska ta slut. Såg fram emot denna men tyvärr är den en stor besvikelse.
Rai (Anmäl)   18/9 2017
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här filmen. Jag har tittat på den ett par gånger och ändå blir filmen anonym för mig och jag har svårt att få en uppfattning..
Pingstpastorn (Anmäl)   8/2 2017
Den här filmen hade jag på VHS en gång i tiden och under 90-talet gick den på högvarv. Det var faktiskt en av mina favoritfilmer på den tiden. I vuxen ålder lyckades jag hitta ett billigt exemplar av filmen på DVD och bestämde mig för att se om en av mina gamla favoriter och återuppleva gamla minnen. Men jag blev faktiskt ganska besviken för filmen är faktiskt inte ens i närheten så bra som jag mindes att den var. Ett par scener är ganska roliga men som helhet är filmen ett riktigt sömnpiller; den är bara oerhört seg och tråkig och mycket till handling är det inte heller.
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/10 2016
Det här var en av favoritfilmerna när man var grabb och det är betyget från den tiden jag ger filmen nu. Den står sig tyvärr inte lika bra idag som när det begav sig. Dock gör skådespelarna, särskilt Lassgård, ett bra jobb och traktor-scenen är faktiskt fortfarande rolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min store tjocke far