Anna

Originaltitel: Anna
Regissör:Jorge Dorado
Utgivningsår:2013

Om Anna:

En man med förmågan att se in folks tankar tar sig an fallet med en problemfylld 16-årig ​​flicka, för att avgöra om hon är en sociopat eller ett offer för ett trauma.

Titel: Kvinnan på tåget
Regissör: Keva Rosenfeld
År: 1993
Genre: Drama, Komedi
Twenty Bucks

Mark Strong, Taissa Farmiga, Saskia Reeves, Richard Dillane, Indira Varma, Brian Cox, Noah Taylor, Frida Palsson, Alberto Ammann, Antonia Clarke, Jessica Barden, Julio Perillán, Sanny van Heteren, Rod Hallett

Guy Holmes

Drama, Thriller

Mindscape

USA, Storbritannien, Spanien, Frankrike
Diskussioner om Anna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anna (16 st)
KyLLo (Anmäl)   30/7 2018
Intressant från början till slut, annorlunda, oförutsägbar, psykologisk, lite mystisk och spännande, sköna dialoger, komiska undertoner och mysiga skådisar. Den känns genomarbetad och inte påskyndad. Skönt också med en nyare film som inte innehåller ett överflöd av specialeffekter, stress och bullriga storstadsgator. Den är förvånansvärt jämn också. Jag satt som naglad, fastän jag såg den mitt i natten. Mycket kamerafokus på ögon. Farmigas fixerade blick är symtomatiskt för filmen. Slutet är inte perfekt, men bra ändå. Och eftersom intresset hålls uppe påverkar det inte helhetsintrycket nämnvärt. Jag fick en uträknad tvåa, men som tur är går jag på magkänsla också. Den får en svag femma.
Duke Igthorn (Anmäl)   16/12 2016
Lågbudgetversionen av Inception.
produr (Anmäl)   21/9 2015
Trea är väl lite högt kanske men jag gillar stämningen och visst känns mycket igen men lite eget har den ju sen så gillar jag ju Mark Strong och Brian Cox som skådisar också som är helt okey även om den ena inte är med så mycket iof . Okey film i genren om än trean är svag
MetalJukebox (Anmäl)   5/1 2015
Tråkigt nog hänger filmen inte riktigt ihop. Den har bra stämning och skådespel men bygger inte riktigt upp något och i slutändan kändes det väldigt platt och ihåligt.
Bumbi78 (Anmäl)   16/12 2014
Intressant upplägg och koncept, men tanigt utfört. Många bra verktyg att arbeta med här som slarvas bort. Dussinthriller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anna