Minority Report

Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2002
Antal betyg:19725 betyg

Om Minority Report:

Washington 2054. Det är en framtid där mördare arresteras och döms innan de ens utfört dådet. Allt med hjälp av den senaste teknologin. En polis som dagligen arresterar framtida brottslingar är John Anderton, men en dag vänds hans liv upp och ner då han själv blir anklagad för mord. Någon försöker sätta dit honom och plötsligt är han den jagade.

Titel: I, Robot
Originaltitel: Total Recall
Regissör: Len Wiseman
År: 2012
Total Recall

Tom Cruise, Max von Sydow, Colin Farrell, Samantha Morton, Neal McDonough, Patrick Kilpatrick, Jessica Capshaw, Lois Smith, Kathryn Morris, Peter Stormare, Mike Binder, Tim Blake Nelson, Joel Gretsch, Daniel London, Michael Dickman, Matthew Dickman

Scott Frank, Jon Cohen

Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Recension Minority Report

- LittleNicky sätter betyg 5 och skriver:
Filmen utspelar sig i Washinton D.C år 2054 då man med hjälp av ny teknologi kan förutse mord och arrestera mördaren innan han hinner mörda någon. En person som är mycket för detta är John Anderton (Tom Cruise) som är en av poliserna som är med och arresterar mördarna i förväg. Men plötsligt blir han utpekad till "framtids-mördare". Han måste fly och det blir en mycket underhållande jakt i ett mycket...

Recension av Minority Report - Läs hela!

Med i listor: Mysterium Top 50, Philip K. Dick, Science Fiction Top 50
Kommentarer om Minority Report (708 st)
Rai (Anmäl)   6/3 2018
Gäsp!!!
JD (Anmäl)   22/10 2017
Det är ganska fascinerande hur Spielberg kan ro hem en historia som rymmer så många utmaningar när det gäller allmän logik och krav på trovärdighet (ja även sf- och tidsresegenren behöver ha ett sådant kontrakt med åskådaren). Men han gör det tack vare tempo och en ovanlig begåvning för make believe. Och skildringen av ett framtida kommersiellt kontrollsamhälle känns nästan som en spådom som håller på att besannas.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Godkänd
Jamesa (Anmäl)   5/3 2017
Det här är en bra film. Gillade den när den kom och gillar den fortfarande.
foppa99 (Anmäl)   5/2 2017
Såg om den, o Oj va bra den e
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Minority Report