Minotaur

Originaltitel: Minotaur
Regissör:Jonathan English
Utgivningsår:2006

Om Minotaur:

För länge sedan under järnåldern vilar en mörk skugga över en enslig by. Över generationer har ungdomar från byn tagits från sina familjer för att offras till ett mythologiskt monster som lever under ett storslaget palats - Minotauren. Theo, vars älskade blivit offrad, är övertygad om att monstret inte är verkligt och att hon fortfarande lever som en slav i palatset och utarbetar en plan för att själv rövas bort för att offras..

Titel: Catacombs
Originaltitel: Catacombs
Regissör: Tomm Coker, David Elliot (III)
År: 2007
År: 2004
Genre: Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Film nr.: 19879
Starship Troopers 2

Tom Hardy, Michelle Van Der Water, Tony Todd, Lex Shrapnel, Jonathan Readwin, Rutger Hauer, Maimie McCoy, Lucy Brown, James Bradshaw, Fiona Maclaine, Claire Murphy, Ingrid Pitt, Ciaran Murtagh, Angela Furtado, Donata Janietz

Nick Green, Stephen McDool

Skräck, Fantasy

Storbritannien, Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Spanien
Filmnummer: 41978
Diskussioner om Minotaur  (0 diskussioner)
Kommentarer om Minotaur (63 st)
drsatan (Anmäl)   22/2 2014
blir förvånad att ja ger den en tvåa men ja tycker den har bra saker.det är en B film.men samtidigt så funkar den för det mesta.det är en lågbudget fantasy film men man får ta va det är.svag tvåa.
Rixn (Anmäl)   21/4 2013
För att vara en B-rulle är det ovanligt många saker som inte är helt värdelöst - relativt välarbetat och trovärdigt monster, miljöerna är inte så mycket "frigolitiska", skådespelarinsatserna är för det mesta bättre än vad man förväntar sig, men det stora problemet är att historien är extremt tunn och berättad utan djup och miljöerna är begränsade till en offersal och lite gångar i underjorden. Tyvärr drar avsaknaden av en spännande historia ned 3:an till en svag 2:a.
Podpolkovnik (Anmäl)   2/3 2012
Mer än skräp... Börjar dåligt. Sen går det bara utför.
Floop (Anmäl)   29/1 2012
Önskar att Lex Shrapnel hade fått en större roll...
Strange_ (Anmäl)   29/12 2011
Haha. Lite spännande, lite häftig men sinnes vilket uselt skådespeleri. Gör om, gör rätt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Minotaur