Miraklet i Viskan

Originaltitel: Miraklet i Viskan
Regissör:John O Olsson
Utgivningsår:2015

Om Miraklet i Viskan:

Bjarne och Malin bor vid Ljungans strand. På andra sidan älven bor Bjarnes svärfar Halvar som Bjarne aldrig dragit jämt med. Den nu tjugoåriga konflikten bottnar i klassmotsättningar, förflugna ord och arvsfrågor som bland annat rör åkeriet. En olycklig dag går Malin över älven för att förmå Halvar att borga för ett lån Bjarne vill ta.

Rolf Lassgård, Ingvar Hirdwall, Lia Boysen, Mats Blomgren, Douglas Johansson, Marika Lindström, Elisabeth Carlsson, Göran Forsmark, Felix Engström, Lasse Pettersson, Louise Ryme, Lena Strömdahl, Mikael Rahm, Linus Oscarsson, Ivan M Petersson

John O Olsson

Drama

Viskan Miracles

Sverige
Diskussioner om Miraklet i Viskan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miraklet i Viskan (10 st)
mammene (Anmäl)   27/6 2017
Bättre än jag trodde, men egentligen vet jag inte varför. Landsbygdsdrama med lite komik och egna karaktärer, egentligen inget som sticker ut, men en trevlig filmupplevelse
AlbinWesley (Anmäl)   11/11 2016
Det finns några enstaka scener, sekvenser, klipp och så vidare där det plötsligt lyfter lite, men i övrigt är det en väldigt alldaglig film. Ganska jobbig, inte på ett bra sätt.
KyLLo (Anmäl)   9/10 2016
Visst finns det en handling, en röd tråd och budskap, men på ett ganska vardagligt plan. Väldigt norrländsk om att leva med familj i ett litet samhälle, få ekonomin att gå ihop och behålla sin heder. Observera att det är ett drama och ingen komedi.
Christofer (Anmäl)   29/5 2016
Kanske inte vad man hade hoppats på. Högst mediokert.
yrkeschaufföre (Anmäl)   5/4 2016
Bra skådespel men de har ju inget att förmedla. Bäst ar den ganska stora birollen som Långhuset spelar, det är min behållning av filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Miraklet i Viskan
Se filmen