Miss Bala

Originaltitel: Miss Bala
Regissör:Gerardo Naranjo
Utgivningsår:2011

Om Miss Bala:

Laura drömmer om att delta i en skönhetstävling i Mexiko tillsammans med sin bästa vän Suzu. Deras dröm krossas dock under ett besök på en nattklubb som kontrolleras av kriminella gäng.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Scandal
Regissör: Michael Caton-Jones
År: 1989
Skandalen

Stephanie Sigman, Juan Carlos Galván, Noé Hernández, Irene Azuela, Javier Zaragoza, Lakshmi Picazo, Jose Yenque, James Russo, Leonor Vitorica, Gabriel Heads, Hugo Márquez, Miguel Couturier

Gerardo Naranjo, Mauricio Katz

Drama, Kriminalare, Thriller

Mexiko
Diskussioner om Miss Bala  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miss Bala (17 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   10/11 2017
Trodde den skulle vara lite badass och vigilante/hämnar-aktig men den var mest tragisk, sorglig och eländig.
KyLLo (Anmäl)   18/7 2017
Lite besviken. Tanken är god, utförandet sämre. Maria Full of Grace är ett mycket bättre alternativ med liknande tema. En stark tvåa.
-kakihara- (Anmäl)   14/6 2016
Svag tvåa, börjar bra men sen dalar det och segt värre.
Murvel48 (Anmäl)   6/1 2016
Rätt tråkig mestadels, och jag var nära att ge upp. Svag tvåa.
hestret (Anmäl)   1/8 2013
Mycket stil, lite logik är min sammanfattning på den här filmen. Hade ändå lite förhoppningar, men blev rätt besviken. Filmen har en trist repetitiv regi och samma sak gäller delvis fotot. Fotot bjuder dock på vissa godbitar i form av tracking shots eller över-axeln-bilder som räddar upp fotot lite grann. Huvudkaraktären är också rätt tråkigt skriven och visar inte på någon vilja, styrka eller kreativitet utan flyter mest med. Detta funkar inledningsvis, men det blir rätt mellanmjölkigt snabbt. Jag har inget emot dessa karaktärer av princip, men här kändes det inte avsiktligt, utan mer en miss av kreatörerna. Filmen blir bara en lång, utdragen historia där vi får se henne i väldigt dåliga situationer och det känns oklart om filmen vill vara en exploationsfilm eller en film om explotation. Detta är lite synd för skådespelerskan i huvudrollen visar ändå på potential. Det är också uppenbart att droger är dålig för alla, särskilt för folk i Mexiko. Det missar man inte. Missar man detta har man slängt in lite statistik i slutet av filmen... Nej, det här var en rätt dålig thriller med större ambitioner som den inte lyckades nå. Betyget är en stabil tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Miss Bala