Miss Marple: Endless Night

Originaltitel: Agatha Christie's Marple: Endless Night
Regissör:David Moore
Utgivningsår:2013

Om Miss Marple: Endless Night:

Miss Marple träffar på den unge Mike Rogers som drömmer om att bygga ett hus på en mark som sägs vara förbannad av zigenare. När Mike möter en ung kvinnlig arvtagerska verkar det som hans önskedröm kommer att slå in...

Julia McKenzie, Tom Hughes (I), Aneurin Barnard, Joanna Vanderham, Wendy Craig, Janet Henfrey, Tamzin Outhwaite, William Hope, Glynis Barber, Michael McKell, Birgitte Hjort Sørensen, Rosalind Halstead, Celyn Jones, Adam Wadsworth, Hugh Dennis

Kevin Elyot

Drama, Kriminalare

Storbritannien, USA
Diskussioner om Miss Marple: Endless Night  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miss Marple: Endless Night (2 st)
RunRiot (Anmäl)   02:28 3/1
Riktigt dålig filmatisering av boken, där de intressantaste karaktärerna saknas och de av någon outgrundlig anledning kastat in miss Marple i det hela och försökt göra någon sorts deckargåta av vad som egentligen är en thriller. Synd att de inte tyckte att Agatha Christie vart ett tillräckligt stort namn för att sälja detta, utan att de var tvungna att göra det till ett avsnitt i Marple-serien. Jag rekommenderar att folk istället ser filmen från 70-talet, även om inte den heller är någon perfekt filmatisering. Dock bra mycket bättre än den här sörjan.
Mara Jade (Anmäl)   4/4 2014
Anskrämligt dåligt och tråkigt avsnitt. Har tydligen sett en filmversion av detta avsnitt innan. Dock utan Miss Marple som tydligen inte är med i boken utan som de har skrivit in i tv-avsnittet.