Miss Peregrines hem för besynnerliga barn

Originaltitel: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:2016

Om Miss Peregrines hem för besynnerliga barn:

Omständigheterna kring hans farfars död tar Jacob till en avlägsen ö utanför Wales kust och de fallfärdiga ruinerna av Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Bland dess övergivna rum och ekande korridorer inser Jacob att barnen från hans farfars skrönor kan ha funnits i verkligheten. Att de måste ha varit mer än bara märkliga - kanske till och med farliga. Men framförallt står det klart: De underliga barnen är fortfarande vid liv.

Titel: Fantastiska vidunder och var man hittar dem
Originaltitel: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Regissör: David Yates
År: 2016
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 120329
Fantastiska vidunder och var man hittar dem
Titel: Home
Regissör: Rachel Talalay
År: 2017
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Sherlock - The Six Thatchers

Asa Butterfield, Ella Purnell, Eva Green, Samuel L Jackson, Chris O'Dowd, Terence Stamp, Finlay MacMillan, Lauren McCrostie, Hayden Keeler-Stone, Georgia Pemberton, Milo Parker, Raffiella Chapman, Pixie Davies, Judi Dench, Rupert Everett, Allison Janney

Jane Goldman

Drama, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

USA, Belgien, Storbritannien
Diskussioner om Miss Peregrines hem för besynnerliga barn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miss Peregrines hem för besynnerliga barn (54 st)
Krille80 (Anmäl)   23:58 12/3
Det finns alltid lockande med en Tim Burtonfilm och så även denna gång. Hans visuella sätt att berätta historien med härliga miljöer, fascinerande karaktärer men också kläder, frisyrer, make-up gör hans regiarbete något som drar mig in i historien. Allt för ofta på senare tid så klarar jag inte av Tim Burton filmer under hela speltiden och det även denna gång. Den stämning och spänning som man inledningsvis får försvagas under filmens gång liksom då även filmens betyg från min sida.
ekneB (Anmäl)   16/12 2018
en film som jag avvaktat med att se pga att jag varit tveksam. Men den var helt klart bättre än väntat! Roligt också att se Samuel L Jackson i en bra film för en gångs skull (bortsett från Avengers filmerna då)
Halofreak92swe (Anmäl)   15/11 2018
Bra "barnfilm" som hade gett mig ordentliga mardrömmar om jag sett den som barn. Spännande, vacker och mystisk! Hoppas på uppföljare faktiskt. Svag 4.
dafreakish (Anmäl)   28/10 2018
Burton är Burton på gott och ont. Mycket känner man igen och hans berättarstil är utpräglad och tydlig. Men det blir ibland aningen tråkigt och enformigt samt ett återkommande problem med hans filmer är de bristande effekterna. Trots det negativa så blir det aldrig dåligt. En habil Burton-film men utan det lilla extra.
Larsson4 (Anmäl)   21/10 2018
Barnfilm?? Jag tyckte den va hemskt läskig. Dom där ögonen kan vem som helst få mardrömmar av.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Miss Peregrines hem för besynnerliga barn