Miss Pettigrew Lives for a Day

Originaltitel: Miss Pettigrew Lives for a Day
Regissör:Bharat Nalluri
Utgivningsår:2008

Om Miss Pettigrew Lives for a Day:

Miss Guinevere Pettigrew, en medelålders barnflicka får orättvist sparken från sitt jobb. När hon försöker söka ett nytt tvingas hon stjäla någon annans jobb vilket skickar henne rakt in i en glamourös värld.

Titel: Chopin, mon amour
Regissör: Moisés Kaufman
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare
Mordet på Matthew Shepard
Titel: Passion! Vänskap! Längtan!
Originaltitel: Love! Valour! Compassion!
Regissör: Joe Mantello
Regissör: Stephen Frears
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Krig
Mrs. Henderson presenterar

Frances McDormand, Ciarán Hinds, Beatie Edney, Amy Adams, Mark Strong, Clare Clifford, Katy Murphy, Lee Pace, Christina Cole, Shirley Henderson, Mo Zinal, Stephanie Cole, Matt Ryan, Tom Payne, Sarah Kants

David Magee, Simon Beaufoy

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien
Diskussioner om Miss Pettigrew Lives for a Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Miss Pettigrew Lives for a Day (49 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/7 2018
Skit!
asasae (Anmäl)   6/5 2017
Älskade att vrida tillbaka tiden ett slag och njöt i högsta drag av denna film! Loved it! Som en teater.
AmyTatti (Anmäl)   28/7 2015
Fantastiskt charmig film och ovanlig. Många bra skådespelare och intressant plot.
den_fonk (Anmäl)   10/3 2014
Löjligt to say the least. Standarmallen följs till punkt och pricka. Fungerar ok om man är på humör för det.
hestret (Anmäl)   30/10 2013
Känns lite gammeldagscharmig och man kan ju aldrig säga nej till lite McDormand, som man ser alldeles för lite i lite större roller. Adams är även hon en behållning att titta på, även om det känns som man sett den här tolkningen förut. I övrigt bjöd ju inte filmen på något direkt tuggmotstånd. Regin, fotot och kostymeringen är alla godkända, men inget man höjer på ögonbrynen åt. Det här är en äkta lättviktig skådespelarfilm som jag inte tror är någons favorit, men svår att hata. Betyget är därför en svag medeltrea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Miss Pettigrew Lives for a Day
Se filmen